Competencies and objectives

 

Course context for academic year 2016-17

Esta materia, enmarcada en la disciplina de la Lingüística francesa, tiene como objetivo abordar tanto la morfología como la sintaxis de la lengua francesa, desde una perspectiva integrada en aplicaciones discursivas. Es complementaria de las asignaturas de Semántica y Estilística de 3er curso y de Comunicación Escrita de 1º y 2º curso.

 

 

Course content (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees)

Specific Competences (CE)

  • CE1 : Capacity to communicate orally and in writing in French with the fluency, precision and complexity required in each particular context and situation.
  • CE10 : Capacity to carry out French language consultancy, style and correction tasks.
  • CE11 : Capacity to use pertinent resources and materials: bibliographic repertories, reference works and the new ICTs as an autonomous learner able to control the learning process and progress independently in it.
  • CE12 : Capacity to respect, value and take advantage of multilingualism and multiculturalism as a social agent participating in building a plural and tolerant society on the basis of the multicultural configuration of the Francophone world.
  • CE2 : Capacity to reflect on and describe the particular, unique and exclusive linguistic characteristics of French, as well as those it has in common with other languages, especially those of the Region of Valencia, and apply said knowledge to the analysis, understanding and production of French in oral and written forms.
  • CE4 : Capacity to understand the origin and evolution of French, as well as historical and sociolinguistic factors needed to understand current linguistic events.
  • CE7 : Capacity to analyse texts in French from linguistic, literary and cultural viewpoints.
  • CE9 : Capacity to interpret, produce and develop explanatory and explicative academic documents and technical reports associated with the discipline.

 

Generic Degree Course Competences

  • CG1 : Capacity to work and learn both autonomously and in a team.
  • CG10 : Capacity for self-criticism that enhances one's concern for quality and continuous improvement.
  • CG11 : Capacity to respect fundamental rights, the equality of men and women, the respect for and promotion of Human Rights and the principles of equal opportunities, non-discrimination and universal accessibility for the disabled.
  • CG12 : Capacity to understand the role of language in the construction of human beings as active members of a linguistic and cultural community and relate this to the function of individuals in society.
  • CG2 : Ability to obtain and manage information to allow learning throughout life.
  • CG3 : Capacity to interpret, analyse, synthesise and evaluate information in a critical manner.
  • CG4 : Capacity to master the key theories, perspectives and conceptualisations for building the theoretical framework of the linguistic, cultural and literary disciplines applied to the French language and its literatures as an expert on the subject in one's different professional profiles.
  • CG6 : Capacity to transmit knowledge of one's discipline, prepare and defend arguments and explain problems to both specialist and non-specialist audiences.
  • CG8 : Capacity to generate new ideas (creativity) and design and manage projects.
  • CG9 : Capacity to make decisions and solve problems in an academic and professional context.

 

Generic UA Competences

  • CGUA2 : Capacity use basic ICT tools at user level.

 

 

 

Learning outcomes (Training objectives)

No data

 

 

Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2016-17

Objetivos formativos:

El nivel que deberá alcanzarse tras la realización de esta asignatura debe corresponderse con el nivel B2.2 del MCER. •Conocer, desde un punto de vista teórico, las unidades y estructuras morfológicas de la lengua francesa. •Reconocer los comportamientos de dichas unidades morfológicas en el discurso. •Saber describir la teoría morfológica en contexto y cotexto. •Analizar las estructuras morfológicas en contexto y cotexto. •Utilizar recursos informáticos que permitan a los estudiantes adquirir conocimientos sobre los hechos lingüísticos de forma autónoma. •Afianzar los conceptos y la terminología morfológica mediante la aplicación de la teoría al análisis de textos franceses. •Conceptualizar la práctica de los elementos aprendidos, desde un punto de vista contrastivo, entre la lengua francesa, las lenguas de la Comunitat Valenciana y las demás lenguas conocidas por el estudiante.

Objetivos específicos aportados por el profesorado:

Objetivos conceptuales:

Conocer las principales corrientes teóricas de la morfología y de la sintaxis francesas ¿ Conocer, desde un punto de vista teórico, las unidades y estructuras morfológicas y sintácticas de la lengua francesa ¿ Familiarizarse con las mecanismos de composición, derivación y creación de palabras y reconocerlas con facilidad en situación cotextual y contextual Familiarizarse con las diferentes funciones sintácticas y reconocerlas en cotexto y contexto.

Objetivos procedimentales:

Saber aplicar correctamente la terminología y las nociones fundamentales de la morfología francesa a la lengua francesa ¿ Comprender los mecanismos morfológicos y sintácticos para el correcto análisis de la lengua francesa ¿ Saber describir y explicar, por un lado, los mecanismos de formación, composición, derivación y creación de las unidades lingüísticas del francés. Por otra parte, saber describir y explicar las funciones sintácticas ¿ Poder analizar morfológica y sintácticamente ¿ Poder realizar comentarios de texto con referencia precisa a problemas morfológicos y sintácticos ¿ utilizar las herramientas necesarias para llevar a cabo un análisis morfológico y sintáctico

Objetivos actitudinales:

Tener habilidad para buscar, seleccionar y valorar la información referida a morfología y sintaxis francesa, tanto en internet como en la bibliografía seleccionada por el profesor. ¿ Aplicar a documentos nuevos el método de análisis utilizado en clase. ¿ Ser capaz de planificar y organizar su propio aprendizaje ¿ tener buena disposición para autoevaluarse y autocorregirse en las prácticas de lengua francesa

 

 

;

General

Code: 30533
Lecturer responsible:
PEÑALVER VICEA, MARIA ISABEL
Credits ECTS: 6,00
Theoretical credits: 0,60
Practical credits: 1,80
Distance-base hours: 3,60

Departments involved

  • Dept: MIXED LANGUAGES
    Area: FRENCH STUDIES
    Theoretical credits: 0,6
    Practical credits: 1,8
    This Dept. is responsible for the course.
    This Dept. is responsible for the final mark record.

Study programmes where this course is taught