Competencies and objectives

 

Course context for academic year 2016-17

El comercio electrónico se puede definir como la compra-venta de productos y servicios a través de sistemas electróncios, principalmente Internet.

Tres cuartas partes del PIB están influidas por Internet de manera directa o indirecta.

Un alto porcentaje de la población está conectado a Internet y, además, mediante dispositivos móviles. Esto está provocando un constante crecimiento del gasto medio en el comercio electrónico.

Los servicios siguen siendo el primcipal motor del comercio electrónico en España, especialmente aquellos relacionados con el turismo y la compra de entradas para espectáculso de ocio.

Según diversos estudios, los consumidores comprarían más si la oferta española mejorase. Esta responsabilidad recae fundamentalmente en las tiendas y los negocios on-line, que deben adaptar su oferta a las necesidades del consumidor. La presencia on-line no consiste sólo en tener una web, es necesario diseñar las estrategias comerciales y la insfraestructura tecnología adecuadas a las necesidades del negocio y a los objetivos de explotación y desarrollo empresarial.

En este contexto, la presente asignatura pretende exponer los medios tecnológicos fundamentales para el desarrollo del comercio electrónico on-line, focalizando estas herraimentas tecnológicas en el sector específico de las empresas y productos turísticos.

 

 

 

Course content (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees)

General Competences acquired at University of Alicante (CGUA)

  • CGUA2 : Be able to use basic ICT tools at user level.

 

Specific Competences (CE)

  • CE10 : Manage financial resources.
  • CE11 : Define commercial goals, strategies and policies.
  • CE12 : Manage different kinds of tourist organisations.
  • CE18 : Identify and manage tourist areas and destinations.
  • CE24 : Analyse and use information and communication technologies (ICT) in the different fields of the tourist sector.
  • CE26 : Plan and manage the human resources of tourist organisations.

 

 

 

Learning outcomes (Training objectives)

No data

 

 

Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2016-17

Specific objectives:

The students will adquire the foundations of the e-commerce.
The students will adquire the basic techniques of the digital marketing.
The students should know the principal features of the electronic payment media:technology, legal aspects, etc.
The students will get into the new m-commerce systems and methods.
The students will learn the fundamental aspects fo the digital security. los aspectos fundamentales de la seguridad digital.
The students sholud know the princpipal legal responsabilities for the ICT.

 

 

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General

Code: 23753
Lecturer responsible:
PASTOR SEVA, PEDRO
Credits ECTS: 6,00
Theoretical credits: 0,00
Practical credits: 2,40
Distance-base hours: 3,60

Departments involved

  • Dept: LANGUAGES AND COMPUTING SYSTEMS
    Area: LANGUAGES AND COMPUTING SYSTEMS
    Theoretical credits: 0
    Practical credits: 2,4
    This Dept. is responsible for the course.
    This Dept. is responsible for the final mark record.

Study programmes where this course is taught