Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2016-17

En la asignatura de Derecho del mercado y de la contratación turística se aborda el estudio de la parte general del Derecho Mercantil y del Mercado, el Derecho de Sociedades; los Contratos Mercantiles; el Derecho de los Valores; y el Derecho Concursal. La importancia de esta materia radica en la necesidad que tienen los futuros graduados de conocer el conjunto de normas jurídico privadas que, dentro del marco de nuestra constitución económica, se ocupan de regular la actividad económica que los empresarios desarrollan a través de las empresas de las que son titulares en el ejercicio de la actividad turística.

En cuanto al sentido y ubicación en el plan de estudios,la asignatura se ubica en el segundo curso, con el fin de dotar de una base jurídica respecto de las estructuras económicas y empresariales que los estudiantes irán adquiriendo conformen avancen en los estudios del Grado en Turismo

 

 

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

Competències generals de la UA (CGUA)

  • CGUA4 : Ser capaç de comprometre's èticament amb la sostenibilitat, els drets fonamentals, la igualtat entre homes i dones, els principis d'igualtat d'oportunitats i accessibilitat universal de les persones amb discapacitat, així com els valors propis d'una cultura de la pau i de valors democràtics.

 

Competències específiques (CE)

  • CE1 : Comprendre els principis del turisme, la seua dimensió espacial, social, cultural, jurídica, política, laboral i econòmica.
  • CE12 : Dirigir i gestionar (management) els diferents tipus d'organitzacions turístiques.
  • CE14 : Comprendre el marc legal que regula les activitats turístiques.
  • CE4 : Conèixer les principals estructures politicoadministratives turístiques.
  • CE5 : Convertir un problema empíric en un objecte d'investigació i elaborar conclusions.
  • CE7 : Reconèixer els principals agents turístics.
  • CE9 : Analitzar, sintetitzar i resumir críticament la informació econòmica patrimonial de les organitzacions turístiques.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

  • Conèixer i comprendre els aspectes bàsics que regeixen i regulen els aspects, els caràcters i les finalitats de la introducció al dret mercantil, de l'estatut jurídic de l'empresari mercantil, de les societats de persones i de capital i de les diverses formes d'organització d'empresa.
  • Conèixer i comprendre les diverses relacions dels subjectes del mercat turístic.
  • Conèixer i comprendre els caràcters generals i la regulació de la contractació turística, amb especial incidència en la contractació electrònica.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2016-17

 

Conocer y comprender los aspectos básicos que rigen y regulan la parte general del Derecho de la Empresa y del Mercado, incluyendo el estatuto jurídico del empresario, el Derecho de la Competencia y el Derecho de la propiedad industrial e intelectual, así como el régimen de la publicidad comercial.

Conocer y comprender  las diferentes formas de organización de las  empresas, en especial de las formas jurídico-societarias, y  las particularidades de los empresarios turísticos.

Conocer y comprender los caracteres generales de la contratación mercantil, destacando las particularidades que afectan a los contratos turísticos.
 

 

 

;

Dades generals

Codi: 23524
Professor/a responsable:
IÑIGUEZ ORTEGA, MARIA PILAR
Crèdits ECTS: 6,00
Crèdits teòrics: 1,80
Crèdits pràctics: 0,60
Càrrega no presencial: 3,60

Departaments amb docència

  • Dep.: DRET MERCANTIL I DRET PROCESSAL
    Àrea: DRET MERCANTIL
    Crèdits teòrics: 1,8
    Crèdits pràctics: 0,6
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix