Competències i objectius
- Context de l'assignatura per al curs 2017-18
- Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
- Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2017-18
Context de l'assignatura per al curs 2017-18
Asignatura dedicada a comprender y valorar la perspectiva de otras culturas y costumbres, reconociendo la diversidad humana, apreciando su valor y amplitud, siendo capaces de gestionar esa diversidad en los diversos ámbitos profesionales a partir de conocer los instrumentos específicos para investigar el patrimonio etnológico tangible e intangible realizando intervenciones y proyectos de gestión del mismo al mismo tiempo que profundizar en el ámbito del sector cultural para el desarrollo de acciones de promoción y gestión cultural El perfil profesional está orientado no sólo a la docencia sino a la gestión y difusión cultural tanto en el ámbito privado como en el público, además de una formación humanística orientada a completar la formación de cualquier profesional.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
Competències generals del títol (CG)
- CG10 : Reconeixement de la diversitat cultural i de la igualtat d'oportunitats.
- CG3 : Competències en comunicació oral i escrita.
- CG4 : Raonament crític.
- CG5 : Capacitat d'anàlisi i síntesi.
- CG6 : Capacitat de treball en equip.
- CG7 : Capacitat d'organització i planificació.
- CG8 : Creativitat i capacitat d'iniciativa.
- CG9 : Resolució de problemes i presa de decisions.
Competències específiques (CE)
- CE1 : Conèixer el comportament humà en societat mitjançant mètodes i tècniques d'anàlisis específiques i d'aquesta manera desenvolupar un compromís ètic amb la igualtat de gènere i una especial capacitat per a les relacions interpersonals.
- CE4 : Comprendre la realitat territorial, socioeconòmica, política i cultural contemporània, internacional i nacional, per a interpretar i transmetre críticament la configuració del món actual, amb particular atenció al procés d'integració europea, així com a la configuració de l'estat espanyol i la seua projecció en el món.
- CE5 : Valorar i interpretar la diversitat cultural pròpia de la Comunitat Valenciana, contrastant la cultura pròpia d'aquest territori amb altres cultures amb les quals s'estableixen relacions i contactes, mitjançant l'ús de les llengües oficials com a llengües vehicular.
- CE6 : Conèixer i valorar els recursos del patrimoni cultural i natural propis per a contribuir a una gestió, sensible i dotada d'esperit crític, del desenvolupament sostenible.
- CE7 : Fer un ús creatiu i emprenedor dels principis bàsics d'organització i gestió pública i privada i de les TIC per a avaluar, crear i dur a terme projectes de difusió de la cultura.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Conèixer les teories sobre la diversitat social i cultural a través dels diferents grups ètnics.
- Comprendre i valorar la perspectiva d'altres cultures i costums, reconeixent la diversitat humana, apreciant el seu valor i amplitud, sent capaços de gestionar aquesta diversitat en els diversos àmbits professionals.
- Conèixer els processos de la pluralitat i les relacions interculturals.
- Adquirir les bases per a la comparació les diferents manifestacions culturals.
- Conèixer els instruments específics per a investigar el patrimoni etnològic tangible i intangible realitzant intervencions i projectes de gestió.
- Aprofundir en l'àmbit del sector cultural per al desenvolupament d'accions de promoció i gestió cultural.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2017-18
- Conocer las teorías sobre la diversidad social y cultural a través de los diferentes grupos étnicos.
- Comprender y valorar la perspectiva de otras culturas y costumbres, reconociendo la diversidad humana, apreciando su valor y amplitud, siendo capaces de gestionar esa diversidad en los diversos ámbitos profesionales.
- Conocer los procesos de la pluralidad y las relaciones interculturales.
- Adquirir las bases para la comparación las diferentes manifestaciones culturales.
- Conocer los instrumentos específicos para investigar el patrimonio etnológico tangible e intangible realizando intervenciones y proyectos de gestión del mismo.
- Profundizar en el ámbito del sector cultural para el desarrollo de acciones de promoción y gestión cultural.
- Conocer la diversidad social y cultural de nuestras sociedades basadas en la multiculturalidad y la interculturalidad.
;