Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2016-17

Contexto de la asignatura (2016-17)

Asignatura dedicada a comprender y valorar la perspectiva de otras culturas y costumbres, reconociendo la diversidad humana, apreciando su valor y amplitud, siendo capaces de gestionar esa diversidad en los diversos ámbitos profesionales a partir de conocer los instrumentos específicos para investigar el patrimonio etnológico tangible e intangible realizando intervenciones y proyectos de gestión del mismo al mismo tiempo que profundizar en el ámbito del sector cultural para el desarrollo de acciones de promoción y gestión cultural El perfil profesional está orientado no sólo a la docencia sino a la gestión y difusión cultural tanto en el ámbito privado como en el público, además de una formación humanística orientada a completar la formación de cualquier profesional.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

Competències generals del títol (CG)

  • CG10 : Reconeixement de la diversitat cultural i de la igualtat d'oportunitats.
  • CG3 : Competències en comunicació oral i escrita.
  • CG4 : Raonament crític.
  • CG5 : Capacitat d'anàlisi i síntesi.
  • CG6 : Capacitat de treball en equip.
  • CG7 : Capacitat d'organització i planificació.
  • CG8 : Creativitat i capacitat d'iniciativa.
  • CG9 : Resolució de problemes i presa de decisions.

 

Competències específiques (CE)

  • CE1 : Conèixer el comportament humà en societat mitjançant mètodes i tècniques d'anàlisis específiques i d'aquesta manera desenvolupar un compromís ètic amb la igualtat de gènere i una especial capacitat per a les relacions interpersonals.
  • CE4 : Comprendre la realitat territorial, socioeconòmica, política i cultural contemporània, internacional i nacional, per a interpretar i transmetre críticament la configuració del món actual, amb particular atenció al procés d'integració europea, així com a la configuració de l'estat espanyol i la seua projecció en el món.
  • CE5 : Valorar i interpretar la diversitat cultural pròpia de la Comunitat Valenciana, contrastant la cultura pròpia d'aquest territori amb altres cultures amb les quals s'estableixen relacions i contactes, mitjançant l'ús de les llengües oficials com a llengües vehicular.
  • CE6 : Conèixer i valorar els recursos del patrimoni cultural i natural propis per a contribuir a una gestió, sensible i dotada d'esperit crític, del desenvolupament sostenible.
  • CE7 : Fer un ús creatiu i emprenedor dels principis bàsics d'organització i gestió pública i privada i de les TIC per a avaluar, crear i dur a terme projectes de difusió de la cultura.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

  • Conèixer les teories sobre la diversitat social i cultural a través dels diferents grups ètnics.
  • Comprendre i valorar la perspectiva d'altres cultures i costums, reconeixent la diversitat humana, apreciant el seu valor i amplitud, sent capaços de gestionar aquesta diversitat en els diversos àmbits professionals.
  • Conèixer els processos de la pluralitat i les relacions interculturals.
  • Adquirir les bases per a la comparació les diferents manifestacions culturals.
  • Conèixer els instruments específics per a investigar el patrimoni etnològic tangible i intangible realitzant intervencions i projectes de gestió.
  • Aprofundir en l'àmbit del sector cultural per al desenvolupament d'accions de promoció i gestió cultural.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2016-17

Objetivos formativos

Conocer las teorías sobre la diversidad social y cultural a través de los diferentes grupos étnicos.
Comprender y valorar la perspectiva de otras culturas y costumbres, reconociendo la diversidad humana, apreciando su valor y amplitud, siendo capaces de gestionar esa diversidad en los diversos ámbitos profesionales.
Conocer los procesos de la pluralidad y las relaciones interculturales.
Adquirir las bases para la comparación las diferentes manifestaciones culturales.
Conocer los instrumentos específicos para investigar el patrimonio etnológico tangible e intangible realizando intervenciones y proyectos de gestión del mismo.
Profundizar en el ámbito del sector cultural para el desarrollo de acciones de promoción y gestión cultural.

 

Objetivos específicos aportados por el profesorado (2016-17)

Conocer las teorías sobre la diversidad social y cultural a través de los diferentes grupos étnicos.
- Comprender y valorar la perspectiva de otras culturas y costumbres, reconociendo la diversidad humana, apreciando su valor y amplitud, siendo capaces de gestionar esa diversidad en los diversos ámbitos profesionales.
- Conocer los procesos de la pluralidad y las relaciones interculturales.
Adquirir las bases para la comparación las diferentes manifestaciones culturales.
- Conocer los instrumentos específicos para investigar el patrimonio etnológico tangible e intangible realizando intervenciones y proyectos de gestión del mismo.
Profundizar en el ámbito del sector cultural para el desarrollo de acciones de promoción y gestión cultural.

Objetivos específicos aportados por el profesorado:

Conocer la diversidad social y cultural de nuestras sociedades basadas en la multiculturalidad y la interculturalidad así mismo el reconocimiento de los instrumentos necesarios para el reconocimiento del patrimonio etnológico tangible e intangible y sus posibilidades interpretativas, de divulgación y de gestión.

 

 

 

;

Dades generals

Codi: 29045
Professor/a responsable:
MARI MOLINA, MARIA JESUS
Crèdits ECTS: 6,00
Crèdits teòrics: 1,80
Crèdits pràctics: 0,60
Càrrega no presencial: 3,60

Departaments amb docència

  • Dep.: HUMANITATS CONTEMPORÀNIES
    Àrea: ANTROPOLOGIA SOCIAL
    Crèdits teòrics: 1,8
    Crèdits pràctics: 0,6
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix