Competencies and objectives
- Course context for academic year 2017-18
- Course content (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees)
- Learning outcomes (Training objectives)
- Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2017-18
Course context for academic year 2017-18
La asignatura Patrimonio arqueológico y paisaje cultural aborda el análisis de los elementos que componen la ordenación espacial de las sociedades pretéritas. Se aborda la compleja interrelación entre los aspectos naturales y culturales del territorio en su marco histórico. Se analizan específicamente los restos materiales de las distintas sociedades, lo que conocemos como registro arqueológico, y que desde sus coordenadas geográficas se configuran como una huella de los comportamientos espaciales de las sociedades históricas. Se hace especial incidencia en la dinamización socioeconómica que puede suponer el paisaje cultural, especialmente en su vertiente de difusión turística. Específicamente en relación con el grado de Historia, esta asignatura es afín a algunas de las asignaturas del itinerario A, como Gestión del Patrimonio Cultural y Recursos y formas de divulgación de la Historia.
Course content (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees)
General Competences (CG)
- CG10 : Interdisciplinary teamwork.
- CG3 : Capacity for information management.
- CG8 : Ethical commitment to the cultural, natural, historical, artistic, archaeological and ethnographic heritage.
Specific Competences (CE)
- CE1 : Identify, analyse and explain History from a local, national, European and universal context, understood as a complex and dynamic process.
- CE10 : Capacity to manage resources, computer techniques and Internet to update knowledge using the new information dissemination techniques.
- CE3 : Capacity to work professionally in the teaching and research of history and in the management of archaeological and historical heritage and cultural resources in modern society.
- CE7 : Read, analyse and interpret archaeological records.
Learning outcomes (Training objectives)
No data
Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2017-18
;