Competències i objectius
- Context de l'assignatura per al curs 2016-17
- Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
- Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2016-17
Context de l'assignatura per al curs 2016-17
La asignatura Gestión del Patrimonio Cultural está estrechamente relacionada con el resto de las asignaturas que componen el itinerario I: “Patrimonio cultural y divulgación de la Historia”, al servir de punto de partida para conocer las diferentes posibilidades que brinda cualquier institución que desarrolle labores relacionadas con la gestión cultural y patrimonial.
Se analiza la normativa, mecanismos y gestión de proyectos que favorecen la óptima difusión del patrimonio histórico y cultural; la eficacia de las políticas proteccionistas y conservacionistas que deben llevar a cabo las administraciones públicas y privadas, así como el compromiso de la ciudadanía.
Ofrece una formación para el conocimiento y uso de los instrumentos necesarios para el ejercicio profesional en la gestión del patrimonio, así como en la investigación y catalogación del patrimonio histórico.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
Competències generals del títol (CG)
- CG1 : Raonament crític.
- CG3 : Capacitat de gestió de la informació.
- CG6 : Capacitat d'organització i planificació.
- CG8 : Compromís ètic amb el patrimoni cultural, natural, històric, artístic, arqueològic i etnogràfic.
Competències específiques (CE)
- CE10 : Capacitat d'utilitzar els recursos, les tècniques informàtiques i d'Internet amb la finalitat d'actualitzar els coneixements en els nous instruments de difusió de la informació.
- CE3 : Capacitat d'exercir professionalment la docència, la investigació de la història, la gestió del patrimoni històric i arqueològic i dels recursos culturals en la societat actual.
- CE5 : Adquirir els mètodes, tècniques i instruments emprats en les ciències històriques.
- CE6 : Obtenir l'habilitat per a usar críticament les fonts documentals històriques, així com els instruments de recopilació de la informació (catàlegs documentals i bibliogràfics, inventaris d'arxiu, bases de dades electròniques, entre altres).
- CE7 : Llegir, analitzar i interpretar el registre arqueològic.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Conèixer els recursos del patrimoni cultural propi.
- Valorar i interpretar els recursos del patrimoni històric.
- Dominar les tecnologies de la informació i la comunicació existents quant a patrimoni històric.
- Adquirir una ètica professional amb relació a la conservació i difusió del patrimoni.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2016-17
;