UA
   LLENGUA ANGLESA IV    Any acadèmic       Versió PDF.  Versió PDF per a convalidació.
Codi8914Descripció
Crdts. Teor.4PERFECCIONAMENT DE L'EXPRESSIÓ I LA COMPRENSIÓ ORAL. DOMINI PRÀCTIC DE LES ESTRATÈGIES I LES TÈCNIQUES DEL DEBAT FORMAL. PERFECCIONAMENT EN L'ÚS DE LA SINTAXI SUPERIOR (FUNCIONS, ESTRUCTURES, ETC.) I LA DICCIÓ LÈXICA; AMPLIACIÓ D'ESTILS I REGISTRES EN L'EXPRESSIÓ ORAL I ESCRITA.
Crdts. Pract.8
A efectes d'intercanvis en programes de mobilitat, la càrrega d'aquesta assignatura equival a 15 ECTS.


Departamentos y Áreas
DepartamentsÀreaCrdts. Teor.Crdts. Pract.Dpto. Respon.Respon. Acta
FILOLOGIA ANGLESAFILOLOGIA ANGLESA39


Estudis en què s'imparteix
Llicenciatura en Filologia Catalana - pla 2000
Llicenciatura en Filologia Àrab - pla 2000
Llicenciatura en Filologia Anglesa - pla 2000
Llicenciatura en Filologia Francesa - pla 2000
Llicenciatura en Filologia Hispànica - pla 2000


Prerequisitos
LLENGUA ANGLESA II
LLENGUA ANGLESA II
LLENGUA ANGLESA II
LLENGUA ANGLESA II
LLENGUA ANGLESA II


Incompatibilitats de matricula per continguts equivalents
Sense Dades


Matriculats (2015-16)
Grup (*)Nombre
1 3
TOTAL 3
(*) 1: GRUPO 1 - ANG


Oferida com a lliure elecció (2015-16)
Sense departament
Consulta Gràfica d'Horari
A efectes d'intercanvis en programes de mobilitat, la càrrega d'aquesta assignatura equival aFeu clic ací


Horari (2015-16)
Sense horari


Grups de matricula (2015-16)
Grup (*)QuadrimestreTornIdiomaDistribució (lletra nif)
1 Anual M ANG des de - fins a -
(*) 1: GRUPO 1 - ANG


Objectius de l'assignatura / competències (2015-16)





-To develop proficiency in the skills of listening, reading, speaking and writing.

-To recognize and understand different varieties and registers of spoken English.

-To be able to carry out debates and discussions on current issues competently.

-To learn how to give an effective oral presentation.

-To be able to identify the elements of an essay and the moves of academic writing.

-To develop skills in effective writing.

-To be knowledgeable of grammar.

-To recognize grammatical errors, to be able to correct them and to give an explanation as to why they are incorrect.



Normal
0




false
false
false

ES
X-NONE
X-NONE

































-->


Continguts teòrics i pràctics (2015-16)





Each week there will be four hours of class time with additional sessions in the language laboratory (each student will spend at least 10 hours in the language laboratory throughout the academic year to do independent listening comprehension activities).

Class time will be divided into four categories that will emphasize different skills.

First hour: Oral presentations and oral activities on current issues

Second hour: Essays/ Articles on current issues and writing techniques. Introduction to Genre Theory.

Third hour: Grammar and error correction

Fourth hour: Practice sessions



Normal
0




false
false
false

ES
X-NONE
X-NONE







































































































































































/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:"Tabla normal";
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-priority:99;
mso-style-parent:"";
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin-top:0cm;
mso-para-margin-right:0cm;
mso-para-margin-bottom:10.0pt;
mso-para-margin-left:0cm;
line-height:115%;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:11.0pt;
font-family:"Calibri","sans-serif";
mso-ascii-font-family:Calibri;
mso-ascii-theme-font:minor-latin;
mso-hansi-font-family:Calibri;
mso-hansi-theme-font:minor-latin;
mso-ansi-language:ES;
mso-fareast-language:EN-US;}



Enllaç al programa
Professor/a responsable
Martínez Lirola , Maria


Metodologia docent (2015-16)
Classes teòriques i pràctiques





First Hour: Oral presentations

This hour will consist of student class presentations based on current events and/or issues related to English Studies (education and professions). At the beginning of the 1st Semester students will receive instructions on how to carry out an effective oral presentation. In each class there will be individual and pair practice in giving different parts of an oral presentation, short "mini-presentations", speaking in front of an audience and other oral activities. This will lead up to prepare a ten minute oral presentation in groups (4 or 5 students) in the first and in the second semester. At the end of each presentation there will be a class discussion and/or debate. Once students have all carried out an oral presentation there will be other oral activities conducted by the lecturer and/or students.



Second Hour: Essays

For this hour, students will be required to have read essays and/or articles that will have been found in newspapers, journals, books or internet. In each session we will analyze the essays and articles. We will deal with the basic elements of essays (and the moves of academic articles) as well as structural and stylistic features. The texts will also be used as a source for vocabulary and writing assignments. During this hour, students will be introduced to Genre Theory and to techniques to improve their own writing. Students are encouraged to write as often as possible and to improve their essays/paragraphs by writing more than one draft. To this purpose, students must hand in practice writings on the dates specified in class (which will be part of a writing file) as an obligatory part of the course work.



Third Hour: Form-focused activities

The purpose of this hour is to review and consolidate language knowledge and to apply the theory to practice. Class activities will be derived from: error correction handouts, exercises from the Advanced Grammar in Use textbook and students' texts. For example, the students will be asked not only to correct a text, but to explain why it is wrong (as if they were teachers guiding their students).


Tipus d'activitats: teòriques i pràctiques
No especificat





In addition:

Students will also be required to go to the language laboratory in their free time to do independent work. They will listen to a variety of registers and styles of native and nonnative speech, and will do follow-up activities. The listening activities will be handed in the day of the exam. THEY WILL NOT HAVE ANY PLASTIC COVER, AND THE PAGES SHOULD BE JOINED BY A CLIP, DO NOT STAPLE THEM.

Students have to spend at least ten hours in the language laboratory doing the activities requested. See handout.

THEY WILL NOT HAVE ANY PLASTIC COVER, AND THE PAGES SHOULD BE JOINED BY A CLIP, DO NOT STAPLE THEM. The activities 6-10 should be handed in by the week of April 30th 2012 at the latest. They will be left in Dr. Lirola's mail box mail box. No listenings will be accepted after these dates.



Normal
0




false
false
false

ES
X-NONE
X-NONE





































-->


Professorat (2015-16)
Grup Professor
TEORIA DE 89141Martínez Lirola, Maria
CLASE PRÁCTICA (LRU) DE 89141Martínez Lirola, Maria
Enllaços relacionats
- http://www.ua.es/es/alumnado/index.html
http://http://cv1.cpd.ua.es/otri/cp/extracto.asp?id=21271
http://http://mailvu.com
http://http://www.bancaja.es/obrasocial
http://www.aeci.es
http://www.aedean.org/abstractHuelva.doc
http://www.apastyle.org/index.html
http://www.aulafacil.com
http://www.bancaja.es
http://www.bancaja.es/
http://www.ello.org
http://www.estudios.lacaixa.es
http://www.fulbright.es/
http://www.google.com
http://www.infogreta.org
http://www.laCaixa.es/ObraSocial
http://www.languageguide.org
http://www.learningchocolate.com
http://www.librosvivos.net
http://www.lyricstraining.com
http://www.obrasocialcajamadrid.es
http://www.obrasocial.cam.es
http://www.obrasocial.cam.es
http://www.profes.net
http://www.screencast.com
http://www.teachertrainingvideos.com
http://www.ua.es/centros/facu.lletres/ultimahora/convocatorias.html
http://www.ua.es/oia/es/becas/becas1.htm
http://www.uafg.es
www.becasmae.es
www.univ.mecd.es


Bibliografia

Academic writing for graduate students: essential tasks and skills
Autors:SWALES, John; FEAK, Christine
Edició:Ann Arbor : University of Michigan, 2012.
ISBN:978-0-472-03475-8
Recomanat per: MARTINEZ LIROLA, MARIA DOLORES
[ Accés al catàleg de la biblioteca universitària ] [ Accés a les edicions anteriors ]

Academic writing: intertextual and intercultural issues
Autors:VENTOLA, Eija (ed.); MAURANEN, Anna (ed.)
Edició:Amsterdam : John Benjamins, 1996.
ISBN:978-90-272-5053-7
Recomanat per: MARTINEZ LIROLA, MARIA DOLORES
[ Accés al catàleg de la biblioteca universitària ]

Advanced english practice
Autors:GRAVER, B.D.
Edició:Oxford : Oxford University Press, 1986.
ISBN:0-19-432181-9
Recomanat per: MARTINEZ LIROLA, MARIA DOLORES
[ Accés al catàleg de la biblioteca universitària ] [ Accés a les edicions anteriors ]

Advanced grammar in use : a self-study reference and practice book for advanced learners of English : with answers
Autors:Hewings, Martin
Edició:Cambridge : Cambridge University Press, 2013.
ISBN:978-1-107-69738-6
Recomanat per: MARTINEZ LIROLA, MARIA DOLORES
[ Accés al catàleg de la biblioteca universitària ] [ Accés a les edicions anteriors ]

Advanced vocabulary & idiom
Autors:B J Thomas
Edició:[Harlow] : Longman, 2004.
ISBN:0-17-557126-0
Recomanat per: MARTINEZ LIROLA, MARIA DOLORES
[ Accés al catàleg de la biblioteca universitària ]

Correction : mistake management : a positive approach for language teachers
Autors:Mark Bartram, Richard Walton
Edició:[Boston] : Heinle, cop. 2002.
ISBN:0-906717-91-4
Recomanat per: MARTINEZ LIROLA, MARIA DOLORES
[ Accés al catàleg de la biblioteca universitària ]

Giving academic presentations
Autors:Susan M. Reinhart
Edició:Ann Arbor : University of Michigan Press, cop. 2002.
ISBN:0-472-08884-X (rúst.)
Recomanat per: MARTINEZ LIROLA, MARIA DOLORES
[ Accés al catàleg de la biblioteca universitària ]

Grammar dimensions : form, meaning, and use
Autors:Jan Frodesen, Janet Eyring
Edició:Boston : Heinle & Heinle, 2000.
ISBN:0-8384-0286-0
Recomanat per: MARTINEZ LIROLA, MARIA DOLORES
[ Accés al catàleg de la biblioteca universitària ]

How to teach English : an introduction to the practice of English language teaching
Autors:Jeremy Harmer
Edició:Harlow : Longman, 2004.
ISBN:0-582-29796-6
Recomanat per: MARTINEZ LIROLA, MARIA DOLORES
[ Accés al catàleg de la biblioteca universitària ]

How to Teach Vocabulary
Autors:Scott Thornbury
Edició:Harlow : Longman, 2004.
ISBN:0-582-42966-8
Recomanat per: MARTINEZ LIROLA, MARIA DOLORES
[ Accés al catàleg de la biblioteca universitària ]

How to use the Internet in ELT
Autors:TEELER, Dede; GRAY, Peta
Edició:Harlow : Longman, 2000.
ISBN:0-582-33931-6
Recomanat per: MARTINEZ LIROLA, MARIA DOLORES
[ Accés al catàleg de la biblioteca universitària ]

How to write essays :a practical guide for students
Autors:John Clanchy and Brigid Ballard
Edició:Melbourne : Longman Cheshire, 1999.
ISBN:0-7339-0394-0
Recomanat per: MARTINEZ LIROLA, MARIA DOLORES
[ Accés al catàleg de la biblioteca universitària ]

Implementing the lexical approach : putting theory into practice
Autors:Michael Lewis
Edició:[Boston] : Heinle, cop. 2002.
ISBN:1-899396-60-8
Recomanat per: MARTINEZ LIROLA, MARIA DOLORES
[ Accés al catàleg de la biblioteca universitària ]

Instructor`s Manual Book 1 and Book 2
Autors:Sharon Cavusgil (Book 1), Linda Robinson Fellag (Book 2)
Edició:Pacific Grove [Cal.] : Heinle& Heinle Publishers, cop. 1998.
ISBN:0-8384-7832-8
Recomanat per: MARTINEZ LIROLA, MARIA DOLORES
[ Accés al catàleg de la biblioteca universitària ]

Instructor`s Manual Book 3 and Book 4
Autors:Elizabeth Byleen (Book 3), Christine Holten and Judith Marasco (Book 4)
Edició:Pacific Grove [Cal.] : Heinle& Heinle Publishers, cop. 1998.
ISBN:0-8384-7814-x
Recomanat per: MARTINEZ LIROLA, MARIA DOLORES
[ Accés al catàleg de la biblioteca universitària ]

Introduction to academic writing
Autors:Sharon L. Cavusgil
Edició:Pacific Grove (Calif.) ; : Heinle & Heinle, cop. 1998.
ISBN:08384-7884-0
Recomanat per: MARTINEZ LIROLA, MARIA DOLORES
[ Accés al catàleg de la biblioteca universitària ]

Is that what you mean? : 100 common mistakes and how to correct them
Autors:Paul Hancock
Edició:London : Penguin English, 2001.
ISBN:0-582-46901-5
Recomanat per: MARTINEZ LIROLA, MARIA DOLORES
[ Accés al catàleg de la biblioteca universitària ]

Learning about academic writing
Autors:Linda Robinson Fellag
Edició:Pacific Grove (Calif.) ; : Heinle & Heinle, cop. 1998.
ISBN:08384-7911-1
Recomanat per: MARTINEZ LIROLA, MARIA DOLORES
[ Accés al catàleg de la biblioteca universitària ]

Learning vocabulary in another language
Autors:I. S. P. Nation
Edició:Cambridge.
ISBN:0-521-80498-1 (rúst.)
Recomanat per: MARTINEZ LIROLA, MARIA DOLORES
[ Accés al catàleg de la biblioteca universitària ]

Longman dictionary of language teaching & applied linguistics
Autors:Jack C. Richards and Richard Schmidt, with Heidi Kendricks and Youngkyu Kim
Edició:London [etc.] : Longman, 2002.
ISBN:0-582-43825-X
Recomanat per: MARTINEZ LIROLA, MARIA DOLORES
[ Accés al catàleg de la biblioteca universitària ]

Models for writers : short essays for composition
Autors:editors, Alfred Rosa, Paul Eschholz
Edició:New York .
ISBN:0-312-10120-1
Recomanat per: MARTINEZ LIROLA, MARIA DOLORES
[ Accés al catàleg de la biblioteca universitària ]

Natural grammar : [the keywords of English and how they work]
Autors:Thornbury, Scott
Edició:Oxford : Oxford University Press, 2004.
ISBN:0-19-438624-4
Recomanat per: MARTINEZ LIROLA, MARIA DOLORES
[ Accés al catàleg de la biblioteca universitària ]

Oxford collocations dictionary : for students of English
Autors:
Edició:Oxford : Oxford University Press, 2003.
ISBN:0-19-431-2437
Recomanat per: MARTINEZ LIROLA, MARIA DOLORES
[ Accés al catàleg de la biblioteca universitària ]

Ready to write more : from paragraph to essay
Autors:Karen Blanchard, Christine Root
Edició:[Harlow] : Longman, cop. 2004.
ISBN:0-13-048468-7
Recomanat per: MARTINEZ LIROLA, MARIA DOLORES
[ Accés al catàleg de la biblioteca universitària ]

Successful presentation skills
Autors:Andrew Bradbury
Edició:London : Kogan Page, 2007.
ISBN:978-0-7494-4560-7
Recomanat per: MARTINEZ LIROLA, MARIA DOLORES
[ Accés al catàleg de la biblioteca universitària ]

Teaching collocation : further developments in the lexical approach
Autors:editor, Michael Lewis ; with chapters by Jane Conzett ... [et. al.]
Edició:Boston [etc.] : Heinle, cop. 2000.
ISBN:1-899396-11-X
Recomanat per: MARTINEZ LIROLA, MARIA DOLORES
[ Accés al catàleg de la biblioteca universitària ]

The good grammar book: a grammar practice book for elementary to lower-intermediate students of English
Autors: Swan, Michael; Walter, Catherine
Edició:Oxford : Oxford Univ., 2010.
ISBN:978-0-19-431519-7
Recomanat per: MARTINEZ LIROLA, MARIA DOLORES
[ Accés al catàleg de la biblioteca universitària ] [ Accés a les edicions anteriors ]

The language of advertising : written texts
Autors:Angela Goddard
Edició:London [etc.] : Routledge, 1998.
ISBN:0-415-14598-8
Recomanat per: MARTINEZ LIROLA, MARIA DOLORES
[ Accés al catàleg de la biblioteca universitària ]

The language of magazine
Autors:Linda McLoughlin
Edició:London ; : Routledge, 2003.
ISBN:0-415-21424-6
Recomanat per: MARTINEZ LIROLA, MARIA DOLORES
[ Accés al catàleg de la biblioteca universitària ]

The lexical approach : the state of ELT and a Way Forward
Autors:Michael Lewis
Edició:Boston [etc.] : Heinle, cop. 2002.
ISBN:0-906717-99-X
Recomanat per: MARTINEZ LIROLA, MARIA DOLORES
[ Accés al catàleg de la biblioteca universitària ]

The practice of English language teaching
Autors:Harmer, Jeremy
Edició:Harlow : Pearson Education Limited, 2008.
ISBN:978-1-4058-5311-8 , 978-1-4058-5305-7 (DVD)
Recomanat per: MARTINEZ LIROLA, MARIA DOLORES
[ Accés al catàleg de la biblioteca universitària ] [ Accés a les edicions anteriors ]

The writing process : composition writing for university students
Autors:Lennart Bjèork, Michael Knight, Eleanor Wikborg
Edició:Lund : Studentlitteratur, cop. 1992.
ISBN:91-44-28222-2
Recomanat per: MARTINEZ LIROLA, MARIA DOLORES
[ Accés al catàleg de la biblioteca universitària ]

Understanding style : practical ways to improve your writing
Autors:Joe Glaser
Edició:New York : Oxford University Press, 1999.
ISBN:0-19-511932-0
Recomanat per: MARTINEZ LIROLA, MARIA DOLORES
[ Accés al catàleg de la biblioteca universitària ]

Writing from sources : a guide for ESL students
Autors:George Braine, Claire May
Edició:Mountain View, Calif. : Mayfield Pub. Co., cop. 1996.
ISBN:1-55934-441-5
Recomanat per: MARTINEZ LIROLA, MARIA DOLORES
[ Accés al catàleg de la biblioteca universitària ]

Writing to communicate paragraphs and essays
Autors:Cynthia A. Boardman, Jia Frydenberg
Edició:[Harlow] : Longman, 2001.
ISBN:0-13-027254-X
Recomanat per: MARTINEZ LIROLA, MARIA DOLORES
[ Accés al catàleg de la biblioteca universitària ]
Dates d'exàmens oficials (2015-16)
ConvocatòriaGrup (*)DataHora d’iniciHora d’fiAules assignadesObservacions:
Proves extraordinarias de finalització d'estudis -1 09/11/2015 L'examen tindrà lloc a la sala Brian Hughes de 8 a 11h
Període ordinari per a assignatures de segon semestre i anuals -1 10/06/2016 L'examen tindrà lloc a la sala Brian Hughes del Departament de 8 a 11 del matí.
Proves extraordinàries de assignatures de grau i màster -1 08/09/2016 L'examen serà de 8 a 11 ha la Sala Brian Hughes del Departament.
(*) 1: GRUPO 1 - ANG


Instruments i criteris d'avaluació (2015-16)
Avaluació contínua, examen final





The exam will consist on different sections:

-Error correction (20%)

- Writing (40%)

- An oral presentations (30% ). Students must prepare a power point presentation and hand it in.

- Listenings (10%).

ALL THE SECTIONS ARE COMPULSORY.



Normal
0




false
false
false

ES
X-NONE
X-NONE





































function cargatab(){ initTabs(Array("Dades generals" ,"Dades de matrícula" ,"Horari i grups" ,"Objetius i programa" ,"Docència i professorat" ,"Recursos" ,"Avaluació" ),0,'682',600); }