UA
   NUEVAS TECNOLOGÍAS APLICADAS A LA FILOLOGÍA CATALANA    Año académico       Versión PDF.  Versión PDF para convalidación.
Código8664Descripción
Crdts. Teor.3INTRODUCCIÓN AL MANEJO DE LAS HERRAMIENTAS INFORMÁTICAS DISEÑADAS PARA LA INVESTIGACIÓN FILOLÓGICA.
Crdts. Pract.3
A efectos de intercambios en programas de movilidad, la carga de esta asignatura equivale a 7,5 ECTS.


Departamentos y Áreas
DepartamentosÁreaCrdts. Teor.Crdts. Pract.Dpto. Respon.Respon. Acta
FILOLOGÍA CATALANAFILOLOGIA CATALANA33


Estudios en los que se imparte
Licenciatura en Filología Francesa - plan 2000
Licenciatura en Filología Inglesa - plan 2000
Licenciatura en Filología Árabe - plan 2000
Licenciatura en Filología Hispánica - plan 2000
Licenciatura en Filología Catalana - plan 2000


Pre-requisitos
Sin incompatibles


Incompatibilidades de matrícula por contenidos equivalentes
Sin Datos


Matriculados (2015-16)
Sin Datos


Ofertada como libre elección (2015-16)
Sin departamento
Consulta Gráfica de Horario
A efectos de intercambios en programas de movilidad, la carga de esta asignatura equivale aPincha aquí


Horario (2015-16)
Sin horario


Grupos de matricula (2015-16)
Grupo (*)CuatrimestreTurnoIdiomaDistribución (letra nif)
1 2do. M VAL desde - hasta -
(*) 1: 1 - VAL


Objetivos de las asignatura / competencias (2015-16)
Darrerament, la filologia ha evolucionat metodològicament gràcies a la introducció de les noves tecnologies en la pràctica docent, investigadora, lexicogràfica, terminològica i traductològica. En aquesta assignatura volem iniciar els estudiants de filologia en aquells recursos informàtics que els permetran millorar la pràctica filològica en tots els àmbits adés esmentats.

En acabar aquesta assignatura, l`alumnat haurà de:

1.Conéixer els principals corpora en llengües romàniques (llengua actual i llengua antiga) disponibles en suport informàtic.

2.Conéixer i saber utilitzar els principals programes informàtics de concordances i extracció de dades lingüístiques per a la investigació sobre el català.

3.Analitzar i saber gestionar bases de dades per a l`elaboració de diccionaris electrònics en català, així com també les interfícies d`usuari.

4.Analitzar i saber gestionar bases de dades terminològiques, així com també els serveis de consulta terminològica en català.

5.Conéixer i analitzar el paper del filòleg en l`elaboració de traductors automàtics del català.

6.Conéixer i analitzar el paper de les noves tecnologies en la pràctica docent de llengua i literatura catalanes per a Secundària i Batxillerat.

7.Analitzar i valorar la importància de les noves tecnologies en la pràctica docent i investigadora.


Contenidos teóricos y prácticos (2015-16)
Tema 1. Filologia i informàtica: els recursos per als investigadors
1.1. Introducció a la lingüística de corpora.
1.2. Els corpora: corpora orals vs. corpora històrics.
1.3. Els corpora en llengües romàniques. Els corpora en català.
1.4. Paràmetres de delimitació i tractament estadístic dels corpora electrònics.
1.5. Eines per al tractament de dades textuals: lematitzadors, analitzadors morfològics i desambiguadors. Les concordances i els sistemes de consulta.
1.6. Les biblioteques digitals.

Tema 2. Lexicografia i informàtica: l'elaboració i difusió dels diccionaris
2.1. El treball del lexicògraf i les noves tecnologies.
2.2. Gestió de diccionaris en base de dades.
2.3. La difusió del tasca lexicogràfica: tipus de diccionaris electrònics.

Tema 3. Terminologia i informàtica: el terminòleg
3.1. El treball del terminòleg i les noves tecnologies.
3.2. L'acumulació d'informació per a la tasca terminològica: la documentació.
3.3. L'establiment de les definicions: les bases de dades terminològiques.
3.4. Alguns apunts sobre el treball del traductor i les noves tecnologies.
3.5. Alguns apunts sobre les noves tecnologies i la faena del corrector lingüístic.

Tema 4. Docència i noves tecnologies
4.1. El docent i l'ús de les TIC a l'aula: una eina que facilita la difusió de coneixements.
4.2. Internet i pràctica docent.
4.3. L'ensenyament de la llengua i les noves tecnologies.
4.4. Les TIC i la docència a nouvinguts.


Más información
Profesor/a responsable
Baile López , Eduardo


Metodología docente (2015-16)
No especificado


Tipo de actividades: teóricas y prácticas
No especificado


Profesores (2015-16)
Grupo Profesor/a
TEORIA DE LA 86641Baile López, Eduardo
PRACTICA DE LA 86641Baile López, Eduardo
Enlaces relacionados
Sin Datos


Bibliografía
No existen libros recomendados en esta asignatura para este año académico.
Fechas de exámenes oficiales (2015-16)
Información no disponible en estos momentos.


Instrumentos y criterios de evaluación (2015-16)
No especificado