UA
   ANÁLISIS Y REDACCIÓN DE TEXTOS CATALANES    Año académico       Versión PDF.  Versión PDF para convalidación.
Código8634Descripción
Crdts. Teor.3ANÁLISIS Y COMPOSICIÓN DE TEXTOS Y DOCUMENTOS EN CATALÁN. USOS INSTRUMENTALES. TIPOLOGÍA TEXTUAL.
Crdts. Pract.3
A efectos de intercambios en programas de movilidad, la carga de esta asignatura equivale a 7,5 ECTS.


Departamentos y Áreas
DepartamentosÁreaCrdts. Teor.Crdts. Pract.Dpto. Respon.Respon. Acta
FILOLOGÍA CATALANAFILOLOGIA CATALANA33


Estudios en los que se imparte
Licenciatura en Filología Francesa - plan 2000
Licenciatura en Filología Inglesa - plan 2000
Licenciatura en Filología Árabe - plan 2000
Licenciatura en Filología Hispánica - plan 2000
Licenciatura en Filología Catalana - plan 2000


Pre-requisitos
Sin incompatibles


Incompatibilidades de matrícula por contenidos equivalentes
Sin Datos


Matriculados (2015-16)
Sin Datos


Ofertada como libre elección (2015-16)
Sin departamento
Consulta Gráfica de Horario
A efectos de intercambios en programas de movilidad, la carga de esta asignatura equivale aPincha aquí


Horario (2015-16)
Sin horario


Grupos de matricula (2015-16)
Grupo (*)CuatrimestreTurnoIdiomaDistribución (letra nif)
1 2do. M VAL desde - hasta -
(*) 1: Grupo 1 - VAL


Objetivos de las asignatura / competencias (2015-16)
A. DESCRIPCIÓ
Anàlisi i redacció de textos i documents en llengua catalana. Usos instrumentals. Tipologia textual. Assignatura de 6 crèdits, 3 crèdits teòrics i tres crèdits pràctics.

B. OBJECTIUS
1. Comprendre correctament el text original, la qual cosa implica una anàlisi minuciosa de trets discursius. L'alumnat ha de dominar aquestes característiques en la llengua materna, perquè, després, en el procés traductològic, siga capaç de trobar-les en la llengua origen i de reproduir-les en la llengua meta.
2. Dissociar els trets distintius entre diferents llengües, de manera que l'alumnat puga adquirir una competència discursiva que li permeta fugir de traduccions literals i poc genuïnes quant a la llengua meta cap a traduccions sense interferències.
3. Consolidar una àmplia competència gramatical i lèxica de la llengua catalana, així com ortotipogràfica.
4. Desenvolupar l'expressió escrita amb l'adquisició de diferents estratègies discursives, de caràcter general i específic.
5. Aprofundir en el coneixement i l'ús de les fonts de documentació relacionades amb la llengua catalana.


Contenidos teóricos y prácticos (2015-16)
TEMARI
1. Fonts de documentació en relació amb la llengua catalana: vocabularis i diccionaris generals i específics, enciclopèdies, manuals especialitzats, gramàtiques, llibres d'estil, reculls de paremiologia, etc.

2. Tècniques de redacció: criteris per a l'ús dels signes de puntuació, correcció, adequació, coherència, cohesió, estilística, normes de presentació.

3. Les tipologies textuals: criteris de classificació. Tipus de discurs, gèneres discursius i tipus de seqüències. Aplicacions de la tipologia textual. Avantatges i problemes de les tipologies textuals.

4. La lingüística textual. La semiòtica. Text i pragmàtica textual. Text i discurs. Cotext i context. Significat i sentit.

5. L'adequació textual:
5.1. La variació lingüística: usuaris i usos.
5.2. Context i registres.
5.3. L'expressió de la subjectivitat: la dixi cotextual i contextual, la polifonia discursiva i la modalització.

6. La coherència textual:
6.1. El text com a producte i el text com a procés.
6.2. La coherència formal: superestructura i macrostructura.
6.3. La coherència de contingut: les regles de Charolles.

7. La cohesió textual:
7.1. La referència: la referència contextual i cotextual. La dixi. L'anàfora i la catàfora.
7.2. La connexió: els connectors metadiscursius. Les matisacions de Schiffrin i de Bronckart.

8. La tipologia textual d'Adam.

9. Pràctiques d'anàlisi de textos.


Más información
Profesor/a responsable
Sin Datos


Metodología docente (2015-16)
No especificado


Tipo de actividades: teóricas y prácticas
No especificado


Profesores (2015-16)
Sin Datos
Enlaces relacionados
Sin Datos


Bibliografía
No existen libros recomendados en esta asignatura para este año académico.
Fechas de exámenes oficiales (2015-16)
Información no disponible en estos momentos.


Instrumentos y criterios de evaluación (2015-16)
No especificado