UA
   HISTORIA Y CULTURA DE LOS PAÍSES DE HABLA INGLESA    Año académico       Versión PDF.
Código8913Descripción
Crdts. Teor.3ASPECTOS GEOGRÁFICOS, HISTÓRICOS, ARTÍSTICOS Y CULTURALES DE LOS PAÍSES DE HABLA INGLESA.
Crdts. Pract.5
A efectos de intercambios en programas de movilidad, la carga de esta asignatura equivale a 10 ECTS.


Departamentos y Áreas
DepartamentosÁreaCrdts. Teor.Crdts. Pract.Dpto. Respon.Respon. Acta
FILOLOGÍA INGLESAFILOLOGIA INGLESA35


Estudios en los que se imparte
Licenciatura en Filología Francesa - plan 2000
Licenciatura en Filología Inglesa - plan 2000
Licenciatura en Filología Árabe - plan 2000
Licenciatura en Filología Hispánica - plan 2000
Licenciatura en Filología Catalana - plan 2000


Pre-requisitos
Sin incompatibles


Incompatibilidades de matrícula por contenidos equivalentes
Sin Datos


Matriculados (2009-10)
Grupo (*)Número
1 47
2 72
TOTAL 119
(*) 1: GRUPO 1 - ANG
(*) 2: GRUPO 2 - ANG


Ofertada como libre elección (2009-10)
Sin departamento
Consulta Gráfica de Horario
A efectos de intercambios en programas de movilidad, la carga de esta asignatura equivale aPincha aquí


Horario (2009-10)
ModoGrupo (*)Día inicioDía finDíaHora inicioHora finAula
CLASE TEÓRICA 1 01/02/2010 21/05/2010 X 09:00 11:00 FI/2-08P
  2 01/02/2010 21/05/2010 X 11:00 13:00 FI/3-11M
  2 01/02/2010 21/05/2010 S 13:00 13:30
CLASE PRÁCTICA (LRU) 1 01/02/2010 05/03/2010 J 09:00 11:00 FI/2-08P
  1 01/02/2010 05/03/2010 V 11:00 12:00 FI/2-08P
  1 08/03/2010 16/04/2010 J 09:00 11:00 FI/2-08P
  1 08/03/2010 16/04/2010 V 11:00 12:00 FI/2-08P
  1 19/04/2010 21/05/2010 M 12:00 13:00 FI/2-08P
  1 19/04/2010 21/05/2010 J 09:00 11:00 FI/2-08P
  1 19/04/2010 21/05/2010 V 11:00 12:00 FI/2-08P
  2 01/02/2010 05/03/2010 M 10:00 11:00 FI/2-09P
  2 01/02/2010 05/03/2010 J 11:00 13:00 FI/2-09P
  2 08/03/2010 16/04/2010 M 10:00 11:00 FI/2-09P
  2 08/03/2010 16/04/2010 J 11:00 13:00 FI/2-09P
  2 19/04/2010 21/05/2010 M 10:00 12:00 FI/2-09P
  2 19/04/2010 21/05/2010 J 11:00 13:00 FI/2-09P
(*) CLASE TEÓRICA
1: GRUPO 1 - ANG
2: GRUPO 2 - ANG
(*) CLASE PRÁCTICA (LRU)
1: GRUPO PR HISTORIA Y CULTURA PAISES DE HABLA INGLESA - ANG
2: Grupo 2 Prac. Historia y Cultura - ANG


Grupos de matricula (2009-10)
Grupo (*)CuatrimestreTurnoIdiomaDistribución (letra nif)
1 2do. M ANG desde A hasta L
2 2do. M ANG desde M hasta Z
(*) 1: GRUPO 1 - ANG
(*) 2: GRUPO 2 - ANG


Objetivos de las asignatura / competencias (2009-10)
To become familiar with geographical, historical, and cultural aspects of the United Kingdom and the United States. To learn about the countries¿ institutions and the issues that concern their inhabitants.


Contenidos teóricos y prácticos (2009-10)
BRITISH HISTORY & CULTURE 1. Introduction: The Country and its People 2. Basic Historical Background I: 1485-1945 3. Basic Historical Background II: Social and Cultural Developments since 1945 4. Popular Culture 5. The Legal System 6. Other Aspects of Contemporary Britain U.S. HISTORY & CULTURE 1. Basic Geography (states, regions, major land formations, and population) 2. Basic Historical Background ( Native Americans, Spanish Explorers, British colonies, War of Independence, Westward expansion, Civil War, Immigration & Major XXth & XXIst C events) 3. The Political-Administrative System 4. Education 5. Other Aspects of Contemporary U.S. Society


Más información
Profesor/a responsable
Morell Moll , Teresa


Metodología docente (2009-10)
Clases teóricas y prácticas
BRITISH HISTORY & CULTURE Class time will be dedicated mainly to lectures, with the use of transparencies and video. In addition, students will be encouraged to prepare discussions and debates with guided reading from the recommended bibliography, as well as selected use of material from the Internet and other sources. U.S. HISTORY & CULTURE Class time will be dedicated mainly to interactive lectures. Students will be encouraged to participate with material they have found on the web or from the recommended bibliography. The lecturer will make use of Power Point presentations.


Tipo de actividades: teóricas y prácticas
Trabajos bibliográficos
U.S. HISTORY & CULTURE Students will receive extra credit for presenting to the class information found on the internet or other sources, which responds to questions formulated in class. They will also be encouraged to work in groups to write questions for the final exam based on the material covered in class and presented by the lecturer and students. These questions will form part of a corpus of possible exam questions which will be made available on the virtual campus.


Profesores (2009-10)
Grupo Profesor/a
TEORIA DE 89131Bellis ., Clive Alexander
Morell Moll, Teresa
2Bellis ., Clive Alexander
Morell Moll, Teresa
CLASE PRÁCTICA (LRU) DE 89131Bellis ., Clive Alexander
Morell Moll, Teresa
2Bellis ., Clive Alexander
Morell Moll, Teresa
Enlaces relacionados
http://americandream4ever.e-monsite.com/categorie,introduction,3276385.html
http://factfinder.census.gov.
http://hanksville.org/NAresources/
http://http://es.youtube.com/watch?v=f8WlJwiQ2G0
http://melvil.chicousd.org/decsg.html
http://pilgrims.net/plymouth/history
http://www.cr.nps.gov/
http://www.ellisisland.org/
http://www.enchantedlearning.com/explorers/
http://www.enchantedlearning.com/inventors/us.html
http://www.factmonster.com/ipka/
http://www.great-lakes.net/
http://www.greatriver.com/
http://www.infoplease.com
http://www.ipl.org/div/subject/browse/hum30.55.85/
http://www.ipl.org/div/subject/browse/law00.00.00/
http://www.legacy98.org/
http://www.library.yale.edu/rsc/american/20th.html
http://www.nationalcenter.org/ColonyofRoanoke.html
http://www.nps.gov/
http://www.nps.gov/seki/whitney.htm.
http://www.outskirtspress.com/thelowereastsidekid
http://www.peakware.com/peaks.html.
http://www.statistics.gov.uk
http://www.statistics.gov.uk
http://www.usahistory.info/Revolutionary-War/
http://www.usatoday.com/news/politics/election2008/2008-02-11-superdelegates
http://www.50states.com/


Bibliografía

A nation of peoples : a sourcebook on America`s multicultural heritage
Autor(es):edited by Elliott Robert Barkan
Edición:Westport, Conn. : Greenwood Press, 1999.
ISBN:0-313-29961-7
Recomendado por:BELLIS ., CLIVE ALEXANDER
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]

America: a narrative history
Autor(es):TINDALL, George
Edición:Dades no disponibles.
ISBN:0393924238
Recomendado por:MORELL MOLL, MARIA TERESA (*1)

American civilization: an introduction
Autor(es):Mauk, David
Edición:London : Routledge, 2009.
ISBN:978-0-415-48162-5
Recomendado por:BELLIS ., CLIVE ALEXANDER
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ] [ Acceso a las ediciones anteriores ]

American cultural studies : an introduction to american culture
Autor(es):Campbell, Neil ; Kean, Alasdair
Edición:London : Routledge, 2012.
ISBN:978-0-415-59871-2
Recomendado por:BELLIS ., CLIVE ALEXANDER
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ] [ Acceso a las ediciones anteriores ]

British civilization : an introduction
Autor(es): Oakland, John
Edición:London : Routledge, 2011.
ISBN:978-0-415-58327-5
Recomendado por:BELLIS ., CLIVE ALEXANDER
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ] [ Acceso a las ediciones anteriores ]

British cultural identities
Autor(es):Storry, Mike
Edición:London : Routledge, 2013.
ISBN:978-0-415-68076-9
Recomendado por:BELLIS ., CLIVE ALEXANDER
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ] [ Acceso a las ediciones anteriores ]

British culture : an introduction
Autor(es):Christopher, David
Edición:London : Routledge, 2006.
ISBN:978-0-415-35397-7
Recomendado por:BELLIS ., CLIVE ALEXANDER
MORELL MOLL, MARIA TERESA
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ] [ Acceso a las ediciones anteriores ]

British political history, 1867-2001
Autor(es):Malcolm Pearce and Geoffrey Stewart
Edición:London [etc.] : Routledge, 2002.
ISBN:0-415-26870-2
Recomendado por:BELLIS ., CLIVE ALEXANDER
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]

Contemporary Britain : a survey with texts
Autor(es):Oakland, John
Edición:London : Routledge, 2001.
ISBN:0-415-15038-8
Recomendado por:BELLIS ., CLIVE ALEXANDER
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]

EFL Content lectures: a discourse analysis of an interactive and a non-interactive style
Autor(es):Morell Moll, Teresa
Edición:Alicante : Departamento de Filología inglesa, Universidad de Alicante, 2000.
ISBN:978-84-8454-006-9
Recomendado por:MORELL MOLL, MARIA TERESA (*1)
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]

Inside American education : the decline, the deception, the dogmas
Autor(es):Thomas Sowell
Edición:New York [etc.] : Free Press, cop. 1993.
ISBN:0-7432-5408-2
Recomendado por:BELLIS ., CLIVE ALEXANDER
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]

La interacción en la clase magistral
Autor(es):Teresa Morell Moll
Edición:San Vicente del Raspeig : Publicaciones de la Universidad de Alicante, 2004.
ISBN:84-7908-769-2
Recomendado por:BELLIS ., CLIVE ALEXANDER
MORELL MOLL, MARIA TERESA
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]

Politics and religion in the United States
Autor(es):Michael Corbett, Julia Mitchell Corbett
Edición:New York : Garland, 1999.
ISBN:0-8153-3141-X
Recomendado por:BELLIS ., CLIVE ALEXANDER
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]

Politics USA
Autor(es):McKEEVER, Robert ; ZVESPER, John ; MAIDMENT, Richard
Edición:Harlow : Prentice Hall, 1999.
ISBN:0-13-354151-7
Recomendado por:BELLIS ., CLIVE ALEXANDER
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]

Popular culture in American history
Autor(es):edited by Jim Cullen
Edición:Malden [etc.] : Blackwell Publishers, cop. 2001.
ISBN:0-631-21958-7
Recomendado por:BELLIS ., CLIVE ALEXANDER
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]

Social policy in the United States : future possibilities in historical perspective
Autor(es):Theda Skocpol
Edición:Princeton : Princeton University Press, 1995.
ISBN:0-691-03785-X
Recomendado por:BELLIS ., CLIVE ALEXANDER
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]

Spanish-American War
Autor(es):Michael Golay ; John S. Bowman, general editor
Edición:New York : Facts On File, cop. 2003.
ISBN:0-8160-4935-1
Recomendado por:BELLIS ., CLIVE ALEXANDER
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]

Spotlight on the U.S.A.
Autor(es):RANDEE, Falk
Edición:New York : Oxford University Press, 1993.
ISBN:0-19-434235-2
Recomendado por:BELLIS ., CLIVE ALEXANDER
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]

The American experience : a concise history
Autor(es):Randall B. Woods, Willard B. Gatewood
Edición:Fort Worth [etc.] : Harcourt College, cop. 2000.
ISBN:0-534-16955-4
Recomendado por:BELLIS ., CLIVE ALEXANDER
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]

The economic transformation of America : 1600 to the Present
Autor(es):Robert L. Heilbroner, Aaron Singer
Edición:Fort Worth [etc.] : Harcourt Brace College Publishers, cop. 1999.
ISBN:0-15-505530-5
Recomendado por:BELLIS ., CLIVE ALEXANDER
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]

The form of news : a history
Autor(es):Kevin G. Barnhurst, John Nerone
Edición:New York ; : Guilford Press, cop. 2001.
ISBN:1-57230-791-9
Recomendado por:BELLIS ., CLIVE ALEXANDER
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]

The lower east side kid that made it good: the autobiography of Claude Morell
Autor(es):MORELL, Claude; MORELL, Teresa (ed.)
Edición:Denver, Colorado : Outskirts Press, Inc., 2008.
ISBN:978-1-4327-1588-5
Recomendado por:MORELL MOLL, MARIA TERESA (*1)
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ] [ Enlace al recurso bibliográfico ]

The story of Britain : a people`s history
Autor(es):Strong, Roy C.
Edición:London : Pimlico, 1998.
ISBN:0-7126-6546-3
Recomendado por:MORELL MOLL, MARIA TERESA (*1)
[ Acceso al catálogo de la biblioteca universitaria ]
(*1) Este profesor ha recomendado el recurso bibliográfico a todos los alumnos de la asignatura.
Fechas de exámenes oficiales (2009-10)
ConvocatoriaGrupo (*)fechaHora inicioHora finAula(s) asignada(s)Observ:
Exámenes extraordinarios de finalización de estudios (diciembre) -1 05/11/2009 -
Periodo ordinario para asignaturas de segundo semestre y anuales -1 26/05/2010 09:00 12:00 FI/1-02M
FI/1-01G
-
Periodo extraordinario de septiembre -1 11/09/2010 09:00 12:00 A1/0-04G -
(*) 1: GRUPO 1 - ANG
(*) 2: GRUPO 2 - ANG


Instrumentos y criterios de evaluación (2009-10)
Evaluación continua, examen final
There will be a separate exam for each part of the course (U.S and British). Each exam will have the same format: Section 1: Short answer and /or multiple choice questions. Section 2: Longer answer questions The final grade will be obtained from the average of the two parts. If students fail overall (i.e., average less than 5.0)they are only required to take the part(s) in which they have obtained less than a 5.0. In addition, if students obtain less than 4.0 in any part, they will not receive a pass regardless of the overall average. Class participation will also be taken into account in determining the final grade. (In the case of U.S. History & Culture, students are obliged to participate)