INGENIERÍA WEB, APLICACIONES Y DESARROLLOS (IWAD)
 
 

LIBROS

C++ paso a paso
Luján Mora, S.
isbn: 978-84-9717-009-3
 
C++ paso a paso
Luján Mora, S.
isbn: 84-7908-888-5
 
Cuestionario básico sobre Programación en Internet
Luján-Mora, S.; Aragonés Ferrero, J.
isbn: 84-8454-413-3
 
Ejercicios resueltos sobre Programación y estructuras de datos
Luján, S.; Ferrández, A.; Peral, J.; Requena, A.
isbn: 978-84-9717-295-0
 
Guía de referencia de las Pautas de Accesibilidad al Contenido en la Web 1.0
Luján Mora, S.
isbn: 84-615-7469-9
 
HTML & CSS: Curso práctico avanzado
Luján Mora, S.
isbn: 978-84-944049-4-8
 
INCISCOS 2016 - Libro de Actas
Luján Mora, S.; Moscoso, O.; Paredes, J. (eds.)
isbn: 978-9978-389-32-4
 
La comunicación oral: claves para realizar buenas presentaciones
Luján Mora, S.
isbn: 978-9587622300
 
La comunicación oral: claves para realizar buenas presentaciones
Luján-Mora, S.
isbn: 978-84-941844-2-0
 
Programación de aplicaciones web: historia, principios básicos y clientes web
Sergio Luján Mora
isbn: 84-8454-206-8
 
Programación de servidores web con CGI, SSI e IDC
Luján-Mora, S.
isbn: 84-8454-136-3
 
Programación en Internet: clientes web
Luján-Mora, S.
isbn: 84-8454-118-5
 

CAPÍTULOS

"Mejora en el aprendizaje a través de la combinación de la clase invertida y la gamificación" en Actas de las XXIII Jornadas sobre la Enseñanza Universitaria de la Informática
Gómez Mancha, A.; Rodríguez-Echeverría, R.
isbn: 978-84-697-4077-4
 
"Uso de aulas virtuales: percepción de los estudiantes en la Escuela Politécnica Nacional de Quito" en Actualización de los nuevos sistemas educativos
Bernad Monferrer, E.
isbn: 978-84-15705-16-1
 
"Design and Representation of Multidimensional Models with UML and XML Technologies" en Advaced Topics in Database Research. Vol 4.
Siau, K.
isbn: 1-59140-471-1
 
"Applying UML For Designing Multidimensional Databases and OLAP Applycations" en Advanced Topics in Database Research. Volume 2.
Siau, K.
isbn: 1-59140-063-5
 
"Evaluation of Web Accessibility: A Combined Method" en Assistive Technologies: Concepts, Methodologies, Tools, and Applications
isbn: 978-1-4666-4422-9
 
"Accesibilidad de documentos PDF en repositorios educativos de Latinoamérica" en ATICA2017: Tecnología. Accesibilidad. Educar en la sociedad red
Bengochea Martínez, L.; Mosquera Perea, N.J.; Campo Montalvo, E.; Hilera González, J.R.
isbn: 978-84-16599-50-9
 
"Juego serio móvil de cálculo binario para personas con discapacidad visual" en ATICA2017: Tecnología. Accesibilidad. Educar en la sociedad red
Bengochea Martínez, L.; Mosquera Perea, N.J.; Campo Montalvo, E.; Hilera González, J.R.
isbn: 978-84-16599-50-9
 
"Tecnologías para romper barreras: evaluación de calidad de aplicaciones para personas con autismo" en ATICA2017: Tecnología. Accesibilidad. Educar en la sociedad red
Bengochea Martínez, L.; Mosquera Perea, N.J.; Campo Montalvo, E.; Hilera González, J.R.
isbn: 978-84-16599-50-9
 
"Uso de aulas virtuais: Perceção dos estudantes na Escola Politécnica Nacional de Quito" en Atualização dos Novos Sistemas Educativos
Bernad Monferrer, E.
isbn: 978-989-729-101-2
 
"A Blended Learning Approach using MOOCs in Higher Education" en Blended Learning: Principles, Challenges and Impact on Student Performance
Lechoslaw, J.; Ethan, X.
isbn: 978-1-53612-578-8
 
"Análisis de las herramientas de minería de datos para la mejora del e-learning en plataformas LMS" en Congreso universitario internacional sobre comunicación en la profesión y en la universidad de hoy: contenidos, investigación, innovación y docencia (CUICIID 2016)
Rodríguez Terceño, J.
isbn: 978-84-617-4431-2
 
"Applying UML for Modeling the Physical Design of Data Warehouses" en Contemporany Issues in Database Design and Information Systems Development
Siau, K.
isbn: 978-159904289-3
 
"E-HRM: Human Resource Management in the e-Economy" en Creating the Entrepreneurship in contemporary organizations
Sitko, W; Rakowska, A. (eds)
isbn: 978-83-7285-512-1
 
"Physical Modeling of Data Warehouses Using UML Component and Deployment Diagrams: Design and Implementation Issues" en Data Warehousing and Mining: Concepts, Methodologies, Tools, and Applications
Wang, J.
isbn: 978-1-59904-951-9
 
"Applying UML for Modeling the Physical Design of Data Warehouses" en Data Warehousing and Mining: Concepts, Methodologies, Tools, and Applications
Wang, J.
isbn: 978-1-59904-951-9
 
"Estudio de caso: accesibilidad web desde un enfoque de sistemas" en eDemocracy & eGovernment: etapas hacia la sociedad democrática del conocimiento
Meier, A.; Terán, L.
isbn: 978-9942-29-007-6
 
"Aplicación de técnicas de minería de datos sobre registros de LMS para medir el desempeño de estudiantes de programación" en EDUcación y TECnología. Propuestas desde la investigación y la innovación educativa.
Roig-Vila, R. (Ed.)
isbn: 978-84-9921-846-5
 
"Desarrollo de videojuegos educativos usando herramientas de construcción por bloques y SCORM" en EDUcación y TECnología. Propuestas desde la investigación y la innovación educativa.
Roig-Vila, R. (Ed.)
isbn: 978-84-9921-846-5
 
"¿Por qué es importante que la web sea accesible?" en El Impacto de las Nuevas Tecnologías (TICs) en Discapacidad y Envejecimiento Activo
Munuera Gómez, M.P.
isbn: 978-84-16556-21-2
 
"Lifecycle for MOOC Development and Management" en Emerging Trends, Techniques, and Tools for Massive Open Online Course (MOOC) Management
Queirós, R.
isbn: 9781522550112
 
"(Big|Dark|Linked|Open|Web)+ Data" en INCISCOS 2016 - Libro de Actas
Luján Mora, S.; Moscoso, O.; Paredes, J. (eds.)
isbn: 978-9978-389-32-4
 
"Cursos MOOC: Primeras Expectativas y Niveles de Satisfacción en Profesores de Educación General Básica" en INCISCOS 2016 - Libro de Actas
Luján Mora, S.; Moscoso, O.; Paredes, J. (eds.)
isbn: 978-9978-389-32-4
 
"Evaluación y Selección de Herramientas de Arquitectura Empresarial para la Gestión del Conocimiento" en INCISCOS 2016 - Libro de Actas
Luján Mora, S.; Moscoso, O.; Paredes, J. (eds.)
isbn: 978-9978-389-32-4
 
"Errores de accesibilidad más comunes en los sitios web de las universidades ecuatorianas" en INCISCOS 2016 - Libro de Actas
Luján Mora, S.; Moscoso, O.; Paredes, J. (eds.)
isbn: 978-9978-389-32-4
 
"Investigación sobre accesibilidad en Ecuador" en Inclusión, discapacidad y educación: Enfoque práctico desde las Tecnologías Emergentes
Robles, V.; Sánchez, R.; Ingavélez, P.; Pesántez, F.
isbn: 978-9978-10-270-1
 
"Towards an analysis of existing software for intellectual disabilities" en Inclusión, discapacidad y educación: Enfoque práctico desde las Tecnologías Emergentes
Robles, V.; Sánchez, R.; Ingavélez, P.; Pesántez, F.
isbn: 978-9978-10-270-1
 
"Towards software for measuring intelligence quotient of people with intellectual disabilities" en Inclusión, discapacidad y educación: Enfoque práctico desde las Tecnologías Emergentes
Robles, V.; Sánchez, R.; Ingavélez, P.; Pesántez, F.
isbn: 978-9978-10-270-1
 
"A Taxonomic Class Modeling Methodology for Object-Oriented Analysis" en Information Modeling Methods and Methodologies
Krogstie, J.; Halpin, T.; Siau, K.
isbn: 1-59140-376-6
 
"Evaluation of Web Accessibility: A Combined Method" en Information Systems Research and Exploring Social Artifacts: Approaches and Methodologies
Isaias, P.; Baptista Nunes, M.
isbn: 978-1-4666-2491-7
 
"Evaluación de la implantación transversal de 3º del grado en Ingeniería Multimedia" en Innovaciones metodológicas en docencia universitaria: resultados de investigación
Álvarez, J.D.; Grau, S.; Tortosa, M.T.
isbn: 978-84-608-4181-4
 
"Análisis del uso de las aulas virtuales en la Escuela Politécnica Nacional de Ecuador" en Innovación educativa en las enseñanzas técnicas (vol. 2)
Mata Montes, M.C.
isbn: 978-84-9044-108-4
 
"Guía Docente de Programación y Estructuras de Datos" en Investigación en diseño docente de los estudios de segundo curso de informática
Migallón, V.; Saiz, M.; y otros
isbn: 978-84-268-1146-2
 
"Memoria de la red de coordinación del tercer curso del grado en Ingeniería Multimedia" en Investigación y Propuestas Innovadoras de Redes UA para la Mejora Docente
Álvarez, J.D.; Tortosa, M.T.; Pellín, N.
isbn: 978-84-617-3914-1
 
"EVATECHPRO: Evaluación de tecnologías web aplicadas a la enseñanza de la Programación" en Investigando en la Estructura Curricular del EEES 2006
Iglesias, M.; Pastor, F. (Coords.)
isbn: 978-84-690-5146-7
 
"Los créditos ECTS en la enseñanza de la Programación" en Investigar el Espacio Europeo de Educación Superior. Investigar l'Espai Europeu d'Educació Superior
Bernabeu Pastor, J.G. & Sauleda Parés, N.
isbn: 84-689-0161-X
 
"Los créditos ECTS en la enseñanza de la asignatura "Programación en Internet"" en Investigar en diseño curricular: Redes de docencia en el espacio europeo de educación superior Vol. I
Martínez, M.A.; Carrasco, V.
isbn: 84-268-1183-3
 
"APRO: Diseño, planificación y aplicación de estrategias docentes para mejorar el aprendizaje de la programación" en Investigar en docencia universitaria. Redes de colaboración para el aprendizaje
Martínez, M.A. (coord.)
isbn: 84-268-1218-X
 
"Computing Curricula at the University of Alicante" en Kompetentny absolwent informatyki 2012
Milosz, M; Wójcik, W.
isbn: 978-83-931710-7-1
 
"Barreras y estrategias de utilización de los MOOC" en La cultura de los MOOCS para la innovación en educación superior desde contextos iberoamericanos
Gómez Hernández, P.; García Barrera, A.; Monge López, C.
isbn: 978-84-9077-237-9
 
"SEL: un sistema de aprendizaje no presencial para la programación mediante ejercicios en Internet" en La reconfiguración curricular en el escenario universitario. Redes de Investigación Docente en el Espacio Europeo de Educación Superior. Vol. II
Frau, MJ.; Sauleda, N. (Eds)
isbn: 84-268-1269-4
 
"Evaluación de aplicaciones educativas para discapacidad intelectual utilizando MARS" en Memorias científicas del V Congreso Internacional de Investigación y Actualización en Ingenierías
Rogel Villacis, J.L.
isbn: 978-9942-759-18-4
 
"Metrics for Datawarehouse Conceptual Models" en Metrics for Software Conceptual Models
Genero, M.; Piattini, M.; Calero, C.
isbn: 1-86094-497-3
 
"Conselhos para um uso correto dos blogs educativos" en Novas Tendências em Inovação Educativa Superior
Gonzálvez Vallés, J.E.
isbn: 978-989-729-114-2
 
"CONSEJOS PARA UN USO CORRECTO DE LOS BLOGS EDUCATIVOS" en NUEVAS TENDENCAS EN INNOVACION EDUCATIVA SUPERIOR
GONZALVEZ VALLES, J.E. (COORD.)
isbn: 978-84-15705-14-7
 
"Diseño Docente EEES en el 2º Curso de Informática" en LA MULTIDIMENSIONALIDAD DE LA EDUCACIÓN UNIVERSITARIA. Redes de Investigación Docente-Espacio Europeo de Educación Superior. Vol. I
Martínez Ruiz, MA. Carrasco Embuena, V
isbn: 84-268-1335-6
 
"Uso de la metodología CRISP-DM para guiar el proceso de minería de datos en LMS" en Tecnología, innovación, e investigación en los procesos de enseñanza y aprendizaje
Roig-Vila, R. (ed.)
isbn: 978-84-9921-848-9
 
"Producción de videojuegos orientados a la enseñanza mediante lenguajes de programación por bloques aplicables a aulas virtuales mediante SCORM" en Tecnología, innovación, e investigación en los procesos de enseñanza y aprendizaje
Roig-Vila, R. (ed.)
isbn: 978-84-9921-848-9
 
"OER in Lifelong Learning for Older Adults" en The Visually Disabled and the Elderly in the Age of IC Technologies
Munuera Gómez, M.P.; Navarro Ortega, S.A.
isbn: 978-1-53613-057-7
 
"Análisis de las herramientas de minería de datos para la mejora del e-learning en plataformas LMS" en TIC actualizadas para una nueva docencia universitaria
Durán Medina, J.F.; Durán Valero, I.
isbn: 978-84-48612-65-8
 
"Use of virtual classrooms: perception of students at the Quito National Polytechnic School" en Updating Education Systems
Bernad Monferrer, Estela
isbn: 978-1-312-18804-4
 
"Design, Implementation and Evaluation of MOOCs to Improve Inclusion of Diverse Learners" en User-Centered Design Strategies for Massive Open Online Courses (MOOCs)
Mendoza-Gonzalez, R.
isbn: 9781466697430
 
"Web Accessibility Implementation in Spanish Public Administration" en Varia Informatica 2011
Milosz, M.
isbn: 978-83-931710-6-4
 
"A Comparison of Common Web Accessibility Problems" en Varia Informatica 2013
Milosz, M.
isbn: 978-83-936602-0-2
 

ARTÍCULOS

A Data Warehouse Engineering Process
Luján-Mora, S.; Trujillo, J.
Issn: 0302-9743
Revista: Lecture Notes in Computer Science
 
A Holistic View of Data Warehousing in Education
Moscoso-Zea, O.; Paredes, J.; Luján-Mora, S.
Issn: 2169-3536
Revista: IEEE access
 
A Process for Self-Training of Engineering Educators Using e-Learning
Calle-Jiménez, T.; Sanchez-Gordon, S.; Peñafiel, M.; Luján-Mora, S.
Issn: 0949-149X
Revista: International Journal of Engineering Education
 
A Quantitative Analysis of the Use of Microdata for Semantic Annotations on Educational Resources
Navarrete, R.; Luján-Mora, S.
Issn: 1540-9589
Revista: Journal of Web Engineering (JWE)
 
A UML Based Approach for Modeling ETL Processes in Data Warehouses.
Trujillo, J., Lujan-Mora, S.
Issn: 0302-9743
Revista: Lecture Notes in Computer Science
 
A UML profile for multidimensional modeling in data warehouses
Luján-Mora, S.; Trujillo, J.; Song, Il-Yeol.
Issn: 0169-023X
Revista: Data & Knowledge Engineering
 
A Web-Oriented Approach to Manage Multidimensional Models through XML Schemas and XSLT.
Luján-Mora, S.; Medina-Montenegro, E.; Trujillo, J.
Issn: 0302-9743
Revista: Lecture Notes in Computer Science
 
Accesibilidad en el diseño de aplicaciones web
Luján-Mora, S.
 
Accesibilidad web en las Universidades del Ecuador. Análisis preliminar
Navarrete, R.; Luján-Mora, S.
Issn: 1390-0129
Revista: Revista Politécnica
 
Análisis de la accesibilidad de los sitios web de las universidades ecuatorianas de excelencia
Acosta, T.; Luján-Mora, S.
Issn: 1390-9363
Revista: Enfoque UTE
 
Análisis de la calidad de los resúmenes de tesis de grado de las universidades del Ecuador respecto a normas internacionales
Tapia León, M.; Rivera Villalta, M.C.; Lujan Mora, S.; Barros Bastidas, C.I.
Issn: 0719-5753
Revista: Revista Ciencias de la Documentación
 
Análisis de un virus: ILOVEYOU.
Luján-Mora, S.
Issn: 0211-2124
Revista: Novática
 
Applying the UML and the Unified Process to the design of Data Warehouses
Luján-Mora, S.; Trujillo, J.
Issn: 0887-4417
Revista: Journal of Computer Information Systems
 
Applying UML and XML for designing and interchanging information for data warehouses and OLAP applications
Trujillo, J.; Luján-Mora, S.; Song, I.
Issn: 1063-8016
Revista: Journal of Database Management
 
Automatically Generating Structural and Dynamic Information of OLAP Applications from Object-Oriented Conceptual Models.
Trujillo, J.; Luján-Mora, S.
Issn: 1525-9293
Revista: ACIS International Journal of Computer and Information Science
 
Bridging the accessibility gap in Open Educational Resources
Navarrete, R.; Luján-Mora, S.
Issn: 1615-5289
Revista: Universal Access in the Information Society
 
Bridging the Gaps between Technology and Engineering Education
Peñafiel, M.; Navarrete, R.; Luján-Mora, S.; Zaldumbide, J.
Issn: 0949-149X
Revista: International Journal of Engineering Education
 
Challenges to Assess Accessibility in Higher Education Websites: A Comparative Study of Latin America Universities
Acosta-Vargas, P.; Acosta, T.; Luján-Mora, S.
Issn: 2169-3536
Revista: IEEE access
 
Comparing String Similarity Measures for Reducing Inconsistency in Integrating Data from Different Sources.
Luján-Mora, S.; Palomar, M.
Issn: 0302-9743
Revista: Lecture Notes in Computer Science
 
Cuadros de mando para la gestión de uso  de bibliotecas digitales sobre datos enlazados
Hallo, M.; Luján-Mora, S.; Maté, A.
Issn: 1646-9895
Revista: Revista Ibérica de Sistemas y Tecnologías de la Información (RISTI)
 
Current use of HTML5 & ARIA among universities` websites
Luján Mora, S.
Issn: 2299-8667
Revista: Actual Problems of Computer Science
 
Cursos MOOC: factores que disminuyen el abandono en los participantes
Yamba-Yugsi, M.; Luján-Mora, S.
Issn: 1390-9363
Revista: Enfoque UTE
 
Data Mapping Diagrams for Data Warehouse Design with UML
Luján-Mora, S.; Vassiliadis, P.; Trujillo, J.
Issn: 0302-9743
Revista: Lecture Notes in Computer Science
 
De la clase magistral tradicional al MOOC: doce años de evolución de una asignatura sobre programación de aplicaciones web
Luján-Mora, S.
Issn: 1887-4592
Revista: REDU. Revista de Docencia Universitaria.
 
Current state of Linked Data in digital libraries

Hallo, M.; Luján-Mora, S.; Maté, A.; Trujillo, J.
Issn: 0165-5515
Revista: Journal of Information Science
 
Evaluating open access journals using Semantic Web  technologies and scorecards

Hallo, M.; Luján-Mora, S.; Maté, A.
Issn: 0165-5515
Revista: Journal of Information Science
 
Economical aspect of website memorability
Milosz, M.; Luján-Mora, S.
Issn: 1993-6788
Revista: Actual Problems of Economics
 
Empirical validation of metrics for conceptual models of data warehouses
Serrano, M.; Calero, C.; Trujillo, J.; Luján-Mora, S.; Piattini, M.
Issn: 0302-9743
Revista: Lecture Notes in Computer Science
 
Evaluación de la accesibilidad de las páginas web de las universidades ecuatorianas
Acosta-Vargas, P.; Luján-Mora, S.; Salvador-Ullauri, L.
Issn: 1390-4663
Revista: Revista Congreso de Ciencia y Tecnologia
 
Extending UML for Multidimensional Modeling.
Luján-Mora, S.; Trujillo, J.; Song, I.
Issn: 0302-9743
Revista: Lecture Notes in Computer Science
 
Faculty Development and Quality Assurance in the EU ERAMIS Project
Merceron, A.; Adam, J.M.; Luján-Mora, S.; Milosz, M.; Toppinen, A.
Issn: 2192-4880
Revista: International Journal of Engineering Pedagogy
 
Handling Conceptual Multidimensional Models using XML through DTDs.
Medina-Montenegro, E.; Luján-Mora, S.; Trujillo, J.
Issn: 0302-9743
Revista: Lecture Notes in Computer Science
 
How Could MOOCs Become Accessible? The Case of edX and the Future of Inclusive Online Learning
Sanchez-Gordon, S.; Luján-Mora, S.
Issn: 0948-695X
Revista: Journal of Universal Computer Science
 
iDESWEB, un curso de tipo MOOC sobre desarrollo web
Luján-Mora, S.
Issn: 1136-7733
Revista: Comunicación y Pedagogía
 
Impact of MDE Approaches on the Maintainability of Web Applications: An Experimental Evaluation
Martínez, Y.;Cachero, C.;Matera, M.;Abrahão, S.;Luján-Mora, S.
Issn: 0302-9743
Revista: Lecture Notes in Computer Science
 
Importancia de Accesibilidad Web en Mapas Geográficos para la Educación
Calle-Jiménez, T.; Luján-Mora, S.
Issn: 1390-9134
Revista: Latin American Journal of Computing (LAJC) (Online)
 
Inclusive Education: Mobile Serious Games for People with Cognitive Disabilities
Jaramillo-Alcázar, A.; Luján-Mora, S.; Salvador-Ullauri, L.
Issn: 1390-9363
Revista: Enfoque UTE
 
Influencia de redes sociales en el análisis de sentimiento aplicado la situación Política en Ecuador
Gómez-Torres, E.R.; Jaimes, R.; Hidalgo, O.; Luján-Mora, S.
Issn: 1390-9363
Revista: Enfoque UTE
 
Integración de herramientas para la toma de decisiones en la congestión vehicular
Herrera-Herrera, N.I.; Luján-Mora, S.; Gómez-Torres, E.R.
Issn: 0012-7353
Revista: Dyna
 
Internationalization of Higher Education: A Case Study of Leonardo da Vinci Project
Milosz, E.; Milosz, M.; Adam, J.M.; Luján-Mora, S.; Trunk Sirca, N.
Issn: 2232-3309
Revista: Knowledge and Learning: Global Empowerment
 
Las presentaciones en la sociedad actual
Luján-Mora, S.
 
Legislación sobre accesibilidad web: una comparativa de seis países
Peñafiel Aguilar, M.; Luján Mora, S.
Issn: 1390-0129
Revista: Revista Politécnica
 
Los MOOC: orígenes, historia y tipos
Pernías Peco, P.; Luján-Mora, S.
Issn: 1136-7733
Revista: Comunicación y Pedagogía
 
Los MOOCs, ¿pueden interesar a las empresas?
Luján-Mora, S.
Issn: 1886-4244
Revista: Observatorio de recursos humanos y relaciones laborales
 
Metodologías Sugeridas de Evaluación y Selección de Software de Arquitectura Empresarial para la Digitalización del Conocimiento
Moscoso-Zea, O.; Luján-Mora, S.
Issn: 1390-9363
Revista: Enfoque UTE
 
Modeling the Physical Design of Data Warehouses from a UML Specification
Luján-Mora, S.; Trujillo, J.
Issn: 1482-7905
Revista: Software Engineering and Applications
 
Moving ERP Systems to the Cloud - Data Security Issues
Saa, P.; Cueva Costales, A.; Moscoso-Zea, O.; Lujan-Mora, S.
Issn: 2468-4376
Revista: Journal of Information Systems Engineering & Management
 
Multidimensional Modeling with UML Package Diagrams.
Luján-Mora, S.; Trujillo, J.; Song, I.
Issn: 0302-9743
Revista: Lecture Notes in Computer Science
 
Physical Modeling of Data Warehouse Using UML Component and Deployment Diagrams: Design and Implementation Issues
Luján-Mora, S.; Trujillo, J.
Issn: 1063-8016
Revista: Journal of Database Management
 
Proceso de desarrollo y gestión de MOOC
Sanchez-Gordon, S.; Luján-Mora, S.
Issn: 1390-9592
Revista: CienciAmérica (Online)
 
Propuesta de evaluación del contenido educativo digital y su accesibilidad para alumnos no videntes
Tapia-León, M.; Luján-Mora, S.; Palacios-Zamora, K.
Issn: 2346-0466
Revista: Revista Ingeniería e Innovación
 
Propuesta de una guía para un curso virtual en Moodle sobre creación de contenidos educativos accesibles
Tapia-León, M.; Palacios-Zamora, K.; Luján-Mora, S.
Issn: 0719-4706
Revista: Revista Inclusiones
 
Research challenges in accessible MOOCs: a systematic literature review 2008–2016
Sanchez-Gordon, S.; Luján-Mora, S.
Issn: 1615-5289
Revista: Universal Access in the Information Society
 
Technological Innovations in Large-Scale Teaching: Five Roots of Massive Open Online Courses
Sanchez-Gordon, S.; Luján-Mora, S.
Issn: 0735-6331
Revista: Journal of Educational Computing Research
 
The Effect of Green Software: A Study of Impact Factors on the Correctness of Software
Gil, D.; Fernández-Alemán, J.L.; Trujillo, J.; García-Mateos, G.; Luján-Mora, S.; Toval, A.
Issn: 2071-1050
Revista: Sustainability
 
The improvement of analytics in massive open online courses by applying data mining techniques
Maté, A.; De Gregorio, E.; Cámara, J.; Trujillo, J.; Luján-Mora, S.;
Issn: 0266-4720
Revista: Expert Systems
 
User Experience for Disabled Users in Open Educational Resources Websites
Navarrete, R.; Luján-Mora, S.
Issn: 1390-9134
Revista: Latin American Journal of Computing (LAJC) (Online)
 
Web Accessibility Among the Countries of the European Union: a Comparative Study
Luján-Mora, S.
Issn: 2299-8667
Revista: Actual Problems of Computer Science
 
Web Accessibility Barriers in Geographic Maps
Calle-Jiménez, T.; Luján-Mora, S.
Issn: 1793-8201
Revista: International Journal of Computer Theory and Engineering
 
WEB разработка приложений: Учебный курс
Sergio Luján-Mora, Azamat Yshtybaev
 
Workshop for PhD Students in Object Oriented Programming
Clemente, P.J.; Pérez, M.A.; Luján-Mora, S.; Reiser, H.
Issn: 0302-9743
Revista: Lecture Notes in Computer Science
 

CONGRESOS

European-Russian-Central Asian Network of Master`s degree "Informatics as a Second Competence"
Adam, J.M.; Merceron, A.; Milosz, M.; Luján-Mora, S.; Toppinen, A.
isbn: 978-1-4673-1455-8
 
A Combined Agile Methodology for the Evaluation of Web Accessibility
Masri, F.; Luján-Mora, S.
isbn: 978-972-8939-52-6
 
A comprehensive method for data warehouse design
Luján-Mora, S.; Trujillo J.
 
A Mobile Serious Games Assessment Tool for People with Motor Impairments
Jaramillo-Alcázar, A.; Salvador-Ullauri, L. ; Luján-Mora, S.
isbn: 978-1-4503-5435-6
 
A practical example of a collaborative learning experience for engineering students: How to build accesible indoor maps
Calle-Jiménez, T.; Sanchez-Gordon, S.; Luján-Mora, S.
isbn: 978-1-5090-0239-9
 
A Serious Game Accessible to People with Visual Impairments
Salvador-Ullauri, L.; Jaramillo-Alcázar, A.; Luján-Mora, S.
isbn: 978-1-4503-5435-6
 
A Suvery of Use of Weblogs in Education
Luján-Mora, S.
isbn: 84-690-2469-8
 
A SWOT analysis of bring your own devices in mobile learning
Criollo-C, S.; Luján-Mora, S.
isbn: 978-989-8533-76-0
 
A Taxonomic Class Modeling Methodology for Object-Oriented Analysis.
Song, I.Y.; Yano, K.; Trujillo, J.; Luján, S.
 
A UML Profile for multidimensional modeling of data warehouses
Luján-Mora, S.; Trujillo, J.; Song, I.
 
Accessibility Assessment of Mobile Serious Games for People with Cognitive Impairments
Jaramillo-Alcázar, A.; Luján-Mora, S.; Salvador-Ullauri, L.
isbn: 978-1-5386-2644-3
 
Accessibility considerations in learning objects and open educational resources
Navarrete, R.; Luján-Mora, S.
isbn: 978-84-616-3847-5
 
Accessibility considerations in learning objects and open educational resources (abstract)
Navarrete, R.; Luján-Mora, S.
isbn: 978-84-616-3849-9
 
Accessibility considerations of massive online open courses as creditable courses in engineering programs
Sanchez-Gordon, S.; Luján-Mora, S.
isbn: 978-84-616-3847-5
 
Accessibility considerations of massive online open courses as creditable courses in engineering programs (abstract)
Sanchez-Gordon, S.; Luján-Mora, S.
isbn: 978-84-616-3849-9
 
Accessibility of eGovernment Services in Latin America
Acosta, T.; Acosta-Vargas, P.; Luján-Mora, S.
isbn: 978-1-5386-2521-7
 
Accessibility of Portable Document Format in Education Repositories
Acosta-Vargas, P.; Luján-Mora, S.; Acosta, T.
isbn: 978-1-4503-5435-6
 
Accessible Blended Learning for Non-Native Speakers using MOOCs
Sanchez-Gordon, S.; Luján-Mora, S.
isbn: 978-1-5090-0239-9
 
Accessible Map Visualization Prototype
Calle-Jiménez, T.; Luján-Mora, S.
isbn: 978-1-4503-4138-7
 
Accessible Online Indoor Maps for Blind and Visually Impaired Users
Calle-Jiménez, T.; Luján-Mora, S.
isbn: 978-1-4503-4124-0
 
Accessible web page search engine with freely available tools in Internet
Luján-Mora, S.; Agulló Fernández, A.
 
Adaptive Content Presentation Extension for Open edX. Enhancing MOOCs Accessibility for Users with Disabilities
Sanchez-Gordon, S.; Luján-Mora, S.
isbn: 978-1-61208-382-7
 
Advantages and Disadvantages of M-Learning in Current Education
Criollo-C, S.; Luján-Mora, S.; Jaramillo-Alcázar, A.
isbn: 978-1-5386-4889-6
 
Ampliación de Moodle: creación de módulo actividad
Luján-Mora, S.; Ivorra, R.
isbn: 978-84-613-4617-2
 
Ampliación de Moodle: creación de módulo actividad (resumen)
Ivorra, R.; Luján-Mora, S.
isbn: 978-84-613-4616-5
 
An Approach of Context-Aware Mobile Applications for Internet of Things
Gómez-Torres, E.R.; Luján-Mora, S.
isbn: 978-1-5386-2644-3
 
An approach to accessibility evaluation for people with visual impairments in serious games
Jaramillo-Alcazar, A.; Luján-Mora, S.; Criollo, S.; Villegas-Ch, W.
isbn: 978-84-608-8860-4
 
An approach to Inclusive Education in Electronic Engineering Through Serious Games
Jaramillo-Alcázar, A.; Guaita, C.; Rosero, J.L.; Luján-Mora, S.
isbn: 978-1-5386-0928-6
 
An Approach to Mobile Serious Games Accessibility Assessment for People with Hearing Impairments
Jaramillo-Alcázar, A.; Luján-Mora, S.
isbn: 978-3-319-73450-7
 
An approach to publish statistics from Open-Access Journals using Linked Data technologies
Hallo, M.; Luján-Mora, S.; Trujillo, J.
isbn: 978-84-606-5763-7
 
An approach to publish statistics from Open-Access Journals using Linked Data technologies (abstract)
Hallo, M.; Luján-Mora, S.; Trujillo, J.
isbn: 978-84-606-5761-3
 
An approach to publishing scientific data of open-access journals using linked data technologies
Hallo, M.; Luján-Mora, S.; Chávez, C.
isbn: 978-84-617-0557-3
 
An approach to publishing scientific data of open-access journals using linked data technologies
Hallo, M.; Luján-Mora, S.; Chávez, C.
isbn: 978-84-617-0556-6
 
An Architecture to Enhance a Reference Management System with Recommendations from Open Linked Data
Hallo, M.; Luján-Mora, S.
isbn: 978-989-758-291-2
 
An ecosystem for corporate training with accessible MOOCs and OERs
Sanchez-Gordon, S.; Luján-Mora, S.
isbn: 978-1-4673-6747-9
 
Análisis de los métodos de evaluación de la accesibilidad web
Masri, F.; Luján-Mora, S.
 
Análisis del uso de blogs en las enseñanzas universitarias
Luján-Mora, S.; de Juana-Espinosa, S.
isbn: 978-84-608-0805-5
 
Análisis del uso de blogs en las enseñanzas universitarias (resumen)
Luján-Mora, S.; de Juana-Espinosa, S.
isbn: 978-84-608-0803-9
 
Análisis del uso de las aulas virtuales en la Escuela Politécnica Nacional de Ecuador
Peñafiel Aguilar, M.; Luján Mora, S.
 
Analysing Weblogs in University Teaching
Luján-Mora, S.; de Juana Espinosa, S.
isbn: 978-84-612-0190-7
 
Analysing Weblogs in University Teaching (abstract)
Luján-Mora, S.; de Juana Espinosa, S.
isbn: 978-84-612-0192-1
 
Analysis of data mining techniques applied to LMS for personalized education
Villegas-Ch, W.; Luján-Mora, S.
isbn: 978-1-5090-4886-1
 
Analysis of data mining tools applied to LMS for personalized education
Villegas-Ch, W.; Luján-Mora, S.
isbn: 978-85-65992-66-4
 
Analysis of emotion in the use of accessible learning management systems by students
Acosta, T.; Luján-Mora, S.
isbn: 978-84-617-5895-1
 
Analysis of the usage of virtual classrooms in the National Polytechnic School of Ecuador: Teachers' perception
Peñafiel, M.; Luján-Mora, S.; Vintimilla, L.M.; Pozo, P.
isbn: 978-1-4799-1756-3
 
Analysis of web-based learning systems by data mining
Villegas-Ch, W.; Luján-Mora, S.; Buenaño-Fernández, D.; Román-Cañizares, M.
isbn: 978-1-5386-3894-1
 
Apoyo del aprendizaje de la programación mediante una aplicación web interactiva: estudio de caso.
Navarro, B.; Llopis, F.; Peral, J.; Ferrández, A.; Luján, S.; Baeza, M. A.; Varó, M. A.; Saquete, E.;
isbn: 84-688-5934-6
 
Application of a data mining method in to LMS for the improvement of engineering courses in networks
Villegas-Ch, W.; Luján-Mora, S.; Buenaño-Fernández, D.
 
Application of e-learning maturity model in higher education
Peñafiel, M.; Luján-Mora, S.; Vásquez, S.; Zaldumbide, J.; Cevallos, A.; Vásquez, D.
isbn: 978-84-697-3777-4
 
Application of ontologies in higher education: A systematic mapping
Tapia-León, M.; Carrera Rivera, A.; Chicaiza Espinosa, J.; Luján-Mora, S.
isbn: 978-1-5386-2957-4
 
Application of text mining on social network messages about a MOOC
Buenaño-Fernandez, D.; Luján-Mora, S.; Villegas-Ch, W.
 
Architecture of a MOOC based on CourseBuilder
Pernías Peco, P.; Luján-Mora, S.
isbn: 978-1-4799-0085-5
 
Assessment of User Experience with Responsive Web Applications Using Expert Method and Cognitive Walkthrough: a Case Study
Plechawska-Wójcik, M.; Luján-Mora, S.; Wojcik, L.
isbn: 978-989-8565-61-7
 
Augmented reality in limited environment, analysis of usability
Tenemaza, M.; Mena-Maldonado, E.; Ledesma, F.; Llumiquinga, M.; Luján-Mora, S.
isbn: 978-989-8533-54-8
 
Autism and Web-Based Learning: Review and Evaluation of Web Apps
Larco, A.; Diaz, E.; Yanez, C.; Luján-Mora, S.
isbn: 978-3-319-77711-5
 
Automatic evaluation for anaphora resolution in SUPAR system.
Ferrández, A.; Peral, J.; Luján, S.
 
Automatic Extraction and Management of Open Access Bibliographic Information
Hallo, M.; Escobar, M.; Luján-Mora, S.
isbn: 978-1-5386-4889-6
 
Automatically Generating Database Schemas into OLAP Tools from Object-Oriented Conceptual Models.
Trujillo, J.; Lujan, S.
isbn: 0-9700776-3-7
 
AWAM: sistema de apoyo del aprendizaje basado en la Web
Luján-Mora, S.; Llopis, F.; Peral, J.; Ferrández, A.
 
Beneficios y barreras del uso de weblogs en educación universitaria
Luján Mora, S.; De Juana Espinosa, S.
 
Benefits of Web Accessibility in Emergency Scenarios
Luján Mora, S.
isbn: 978-989-96001-9-5
 
(Big, Dark, Linked, Open, Web)+ Data
Luján-Mora, S.
isbn: 978-9978-389-32-4
 
Big Data, the Next Step in the Evolution of Educational Data Analysis
Villegas-Ch, W.; Luján-Mora, S.; Buenaño-Fernández, D.; Palacios-Pacheco, X.
isbn: 978-3-319-73450-7
 
Bring Your Own Device (BYOD): Students Perception - Privacy Issues A new trend in education?
Saa, P.; Moscoso-Zea, O.; Luján-Mora, S.
isbn: 978-1-5386-3968-9
 
Challenges in large international projects - findings from ERAMIS and PROMIS projects
Milosz, M.; Merceron, A.; Kapocius, K.; Luján-Mora, S.; Adam, J.M.
isbn: 78-84-608-5617-7
 
Clustering of Similar Values, in Spanish, for the Improvement of Search Systems.
Luján-Mora, S.; Palomar, M.
 
Clustering Techniques for Reducing Inconsistency in Databases
Luján-Mora, S.; Palomar Sanz, M.
 
Comparative study of syllabus structure in Latin American universities
Tapia-León, M.; Merchán-Gavilanez, M.L.; Carrera Rivera, A.; Luján-Mora, S.
 
Comparison from the levels of accessibility on LMS platforms that supports the online learning system
Acosta, T.; Luján-Mora, S.
isbn: 978-84-608-8860-4
 
Comparison of applications for educational data mining in Engineering Education
Buenaño Fernández, D.; Luján-Mora, S.
isbn: 978-85-65992-66-4
 
Comparison of applications for educational data mining in Engineering Education
Buenaño Fernández, D.; Luján-Mora, S.
isbn: 978-1-5090-4886-1
 
Comparison of existing computing curricula and the new ACM-IEEE computing curricula 2013
Milosz, M.; Luján-Mora, S.; Bardou, D.; Merceron, A.; Peñafiel, M.
isbn: 978-84-617-0556-6
 
Comparison of existing computing curricula and the new ACM-IEEE computing curricula 2013
Milosz, M.; Luján-Mora, S.; Bardou, D.; Merceron, A.; Peñafiel, M.
isbn: 978-84-617-0557-3
 
Comparison of Web Accessibility in Technological Open-Access Journals from Latin America
Hallo, M.; Luján-Mora, S.; Hallo, F.
isbn: 978-88-6292-743-7
 
Conceptual Modeling of Big Data Extract Processes with UML
Martínez-Mosquera, D.; Luján-Mora, S.; Recalde, H.
isbn: 978-1-5386-2644-3
 
CONSEJOS PARA UN USO CORRECTO DE LOS BLOGS EDUCATIVOS
Luján-Mora, S.; de Juana-Espinosa, S.
 
Creating an International Network of Master Degrees in Computer Science as a Second Competence
Luján-Mora, S.; Adam, J.M.; Merceron, A.; Milosz, M.; Toppinen, A.
isbn: 978-84-615-3324-4
 
Creating an International Network of Master Degrees in Computer Science as a Second Competence (abstract)
Luján-Mora, S.; Adam, J.M.; Merceron, A.; Milosz, M.; Toppinen, A.
isbn: 978-84-615-3323-7
 
Creation of educational videos: tools and tips
Luján-Mora, S.
isbn: 978-84-695-3491-5
 
Creation of educational videos: tools and tips (abstract)
Luján-Mora, S.
isbn: 978-84-695-3176-1
 
Curriculum Reform in Computing in Spain
Luján-Mora, S.
 
Cursos MOOC: Primeras Expectativas y Niveles de Satisfacción en Profesores de Educación General Básica
Yamba-Yugsi, M.; Luján-Mora, S.
isbn: 978-9978-389-32-4
 
Data Cleaning Technique for Security Big Data Ecosystem
Martínez-Mosquera, D.; Luján-Mora, S.
isbn: 978-989-758-245-5
 
Data Cleaning Technique for Security Logs Based on Fellegi-Sunter Theory
Martínez-Mosquera, D.; Luján-Mora, S.; López, G.; Santos, L.
isbn: 978-3-319-66995-3
 
Data Mining and Opinion Mining: A Tool in Educational Context
Peñafiel, M.; Vásquez, S.; Vásquez, D.; Zaldumbide, J.; Luján-Mora, S.
isbn: 978-1-4503-6538-3
 
Data mining toolkit for extraction of knowledge from LMS
Villegas-Ch, W.; Buenaño-Fernández, D.; Luján-Mora, S.
isbn: 978-1-4503-5435-6
 
Data model for storage and retrieval of legislative documents in Digital Libraries using Linked Data
Hallo, M.; Luján-Mora, S.; Mate, A.
isbn: 978-84-606-8243-1
 
Data Security Issues in Cloud-Based Software-as-a-Service ERP
Saa, P.; Cueva Costales, A.; Moscoso-Zea, O.; Luján-Mora, S.
isbn: 978-989-98434-7-9
 
Datawarehouse design for Educational Data Mining
Moscoso-Zea, O.; Sampedro, A.; Luján-Mora, S.
isbn: 978-1-5090-0778-3
 
Delivering location-based services using GIS, WAP, and the Web: two applications
Luján-Mora, S.
 
Desarrollo de una herramienta de análisis automático de la accesibilidad web
Mayol Carrión, A.; Luján-Mora, S.
isbn: 978-9978-10-254-1
 
Design of an architecture for accessible web maps for visually impaired users
Calle-Jiménez, T.; Eguez-Sarzosa, A.; Luján-Mora, S.
isbn: 978-3-319-94333-6
 
Design of the Educational Model in National Polytechnic School (Quito, Ecuador)
Hermosilla, Z.; Peñafiel Aguilar, M.; Luján-Mora, S.
isbn: 978-84-617-2484-0
 
Design of the Educational Model in National Polytechnic School (Quito, Ecuador)
Hermosilla, Z.; Peñafiel Aguilar, M.; Luján-Mora, S.
isbn: 978-84-617-2485-7
 
Development of serious games using automata theory as support in teaching people with cognitive disabilities
Salvador-Ullauri, L.; Luján-Mora, S.; Acosta-Vargas, P.
isbn: 978-84-617-5895-1
 
Diagramas de mapeo de atributos para el diseño de almacenes de datos con UML
Luján-Mora, S.; Trujillo, J.; Vassiliadis, P.
isbn: 84-688-8983-0
 
Editor for Accessible Images in e-Learning Platforms
Sanchez-Gordon, S.; Luján-Mora, S.
isbn: 978-1-4503-4138-7
 
Educational Data Analysis Applying a KDD Methodology
Villegas-Ch, W.; Buenaño-Fernández, D.; Luján-Mora, S.
isbn: 978-989-8533-75-3
 
Educational data mining: An holistic view
Moscoso-Zea, O.; Luján-Mora, S.
isbn: 978-989-98434-6-2
 
e-Education in Countries with Low and Medium Human Development Levels using MOOCs
Sanchez-Gordon, S.; Luján-Mora, S.
isbn: 978-3-907589-11-3
 
eGovernment and Web Accessibility in South America
Luján-Mora, S.; Navarrete, R.; Peñafiel, M.
isbn: 978-3-907589-14-4
 
Email Analysis for the Evaluation of the Technical Support Service in Small Private Online Courses
Yamba-Yugsi, M.; Buenaño-Fernández, D.; Luján-Mora, S.; De Agostini, G.
isbn: 978-1-5386-2644-3
 
Empirical validation of metrics for datawarehouses
Serrano, M.; Calero, C.; Trujillo, J.; Luján-Mora, S.; Piattini, M.
 
Enhancing User Experience of Users with Disabilities: Application to Open Educational Resources Websites
Navarrete, R.; Luján-Mora, S.; Peñafiel, M.
isbn: 978-1-61208-468-8
 
Errores de accesibilidad más comunes en los sitios web de las universidades ecuatorianas
Acosta, T.; Luján-Mora, S.
isbn: 978-9978-389-32-4
 
Evaluación de la accesibilidad de contenidos educativos para aprendizaje en línea basada en la metodología WCAG-EM
Sanchez-Gordon, S.; Luján-Mora, S.
isbn: 978-9978-383-34-6
 
Evaluación del uso de la Revista Politécnica usando Analíticas de Google y tecnologías de Linked Data
Hallo, M.; Luján-Mora, S.; Mate, A.; Tubón, D.
isbn: 978-9978-383-34-6
 
Evaluating accessibility of Open Educational Resources websites with a heuristic method
Navarrete, R.; Luján-Mora, S.
isbn: 978-84-606-5763-7
 
Evaluating accessibility of Open Educational Resources websites with a heuristic method (abstract)
Navarrete, R.; Luján-Mora, S.
isbn: 978-84-606-5761-3
 
Evaluating findability of open educational resources from the perspective of users with disabilities: a preliminary approach
Navarrete, R.; Luján-Mora, S.
isbn: 978-3-9075-8910-6
 
Evaluation and Selection of Enterprise Architecture Tools for Knowledge Management
Moscoso-Zea, O.; Luján-Mora, S.
isbn: 978-9978-389-32-4
 
Evaluation of Methods and Algorithms of Educational Data Mining
Moscoso-Zea, O.; Vizcaino, M.; Luján-Mora, S.
isbn: 978-1-5108-4941-9
 
Evaluation of the accessibility of higher education institutional web pages
Acosta-Vargas, P.; Luján-Mora, S.; Salvador-Ullauri, L.
isbn: 978-84-608-8860-4
 
Evaluation of the web accessibility of higher-education websites
Acosta-Vargas, P.; Luján-Mora, S.; Salvador-Ullauri, L.
isbn: 978-1-5090-0778-3
 
Exploring approaches to educational data mining and learning analytics, to measure the level of acquisition of student's learning outcome
Buenaño-Fernández, D.; Lujan-Mora, S.
isbn: 978-84-608-8860-4
 
Exploring Data Use to Implement E-Government in Higher Education: A Case Study
Buenaño-Fernández, D.; Luján-Mora, S.; Villegas-Ch, W.
isbn: 978-989-8533-69-2
 
Faculty Development in the EU ERAMIS Project
Merceron, A.; Adam, J.M.; Luján-Mora, S.; Milosz, M.; Toppinen, A.
isbn: 978-1-4673-1455-8
 
Framework for Accessibility Evaluation of Hospital Websites
Acosta-Vargas, P.; Acosta, T.; Luján-Mora, S.
isbn: 978-1-5386-2521-7
 
From e-learning to MOOC: the AUKEE project case study
Borys, M.; Caffiau, S.; Dugdale, J.; Laskowski, M.; Luján-Mora, S.; Meillon, B.; Milosz, M.; Plechawska-Wójcik, M.
isbn: 978-84-617-0557-3
 
From e-learning to MOOC: the AUKEE project case study
Borys, M.; Caffiau, S.; Dugdale, J.; Laskowski, M.; Luján-Mora, S.; Meillon, B.; Milosz, M.; Plechawska-Wójcik, M.
isbn: 978-84-617-0556-6
 
Importancia de Accesibilidad Web en Mapas Geográficos para la Educación
Calle-Jiménez, T.; Luján-Mora, S.
isbn: 978-9978-383-34-6
 
Improvement of massive open online courses by text mining of students' emails: a case study
Buenaño-Fernandez, D.; Luján-Mora, S.; Villegas-Ch, W.
isbn: 978-1-4503-5386-1
 
Improving accessibility and usability in e-learning
Villegas-Ch, W.; Luján-Mora, S.; Jaramillo-Alcazar, A.; Criollo, S.
isbn: 978-84-608-8860-4
 
Improving OER Websites for Learners with Disabilities
Navarrete, R.; Luján-Mora, S.
isbn: 978-1-4503-4138-7
 
Improving the performance of web servers for educational multiplayer serious videogames
Salvador-Ullauri, L.; Luján-Mora, S.; Acosta-Vargas, P.
isbn: 978-84-608-8860-4
 
Inclusivity in higher education through LMS platforms in developing countries
Criollo, S.; Luján-Mora, S.; Jaramillo-Alcazar, A.; Villegas-Ch, W.
isbn: 978-84-608-8860-4
 
Integration of Web Accessibility into Agile Methods
Luján-Mora, S.; Masri, F.
isbn: 978-989-8565-12-9
 
Integration of Web Accessibility into Agile Methods (abstract)
Luján-Mora, S.; Masri, F.
 
International Seminars as a Part of Modern Master Computer Science Education
Milosz, M.; Plechawska-Wójcik, M.; Borys, M.; Luján-Mora, S.
isbn: 978-84-615-5563-5
 
International Seminars as a Part of Modern Master Computer Science Education (abstract)
Milosz, M.; Plechawska-Wójcik, M.; Borys, M.; Luján-Mora, S.
isbn: 978-84-615-5562-8
 
Internationalization of Higher Education: A Case Study of Leonardo da Vinci Project
Milosz, E.; Milosz, M.; Adam, J.M.; Luján-Mora, S.; Sirca, N.T.
isbn: 978-961-6813-09-9
 
iOS apps for people with intellectual disability: a quality assessment
Larco, A.; Enríquez, F.; Luján-Mora, S.
isbn: 978-989-758-291-2
 
Knowledge Management Framework using Enterprise Architecture and Business Intelligence
Moscoso-Zea, O.; Luján-Mora, S.; Esquetini Cáceres, C.; Schweimanns, N.
isbn: 978-989-758-187-8
 
Knowledge Management in Higher Education Institutions for the Generation of Organizational Knowledge
Moscoso-Zea, O.; Luján-Mora, S.
isbn: 978-989-98434-7-9
 
Lecciones aprendidas en la organización de un curso de tipo MOOC
Luján-Mora, S.
isbn: 978-84-695-8927-4
 
Lessons Learned from Academic Teachers Training in TEMPUS ERAMIS Project
Milosz, M.; Adam, JM.; Luján-Mora, S.; Merceron, A.
isbn: 978-1-4673-2426-7
 
¿Los alumnos cumplen los créditos ECTS? El caso de "Programación en Internet"
Aragonés Ferrero, J.; Luján-Mora, S.
 
LOS CREDITOS ECTS EN LA ENSEÑANZA DE LA PROGRAMACION
B. Navarro, F. Llopis, J. Peral, A. Ferrandez, S. Lujan, M.A. Baeza, M.A. Varo, E. Saquete, I. Garrigos, S. Melia, J. Aragonez
isbn: 84-268-1227-9
 
Metadata in Open Educational Resources websites: a review from the perspective of disabled users' requirements
Navarrete, R.; Luján-Mora, S.
isbn: 978-84-617-0556-6
 
Metadata in Open Educational Resources websites: a review from the perspective of disabled users' requirements
Navarrete, R.; Luján-Mora, S.
isbn: 978-84-617-0557-3
 
Method for Accessibility Assessment of Heading in Online Editors
Acosta, T.; Luján-Mora, S.; Acosta-Vargas, P.
isbn: 978-1-4503-5435-6
 
Method for Accessibility Assessment of Online Content Editors
Acosta, T.; Acosta-Vargas, P.; Salvador-Ullauri, L.; Luján-Mora, S.
isbn: 978-3-319-73450-7
 
Microdata for Semantic Annotations: Quantitative Analysis of the Deployment of Educational Properties
Navarrete, R.; Luján-Mora, S.
isbn: 1-60132-469-3
 
Microdatos con vocabulario de Schema: Mejora en la visualización de resultados de búsqueda de Recursos Educativos Abiertos
Navarrete, R.; Luján-Mora, S.
isbn: 978-989-98434-8-6
 
Mixing a MOOC with flip teaching in a traditional classroom
Luján-Mora, S.; Saquete, E.
isbn: 978-84-616-3822-2
 
Mixing a MOOC with flip teaching in a traditional classroom (abstract)
Luján-Mora, S.; Saquete, E.
isbn: 978-84-616-3823-9
 
M-Learning and Their Potential use in the Higher Education: A Literature Review
Criollo-C, S.; Luján-Mora, S.
isbn: 978-1-5386-2644-3
 
Mobile Serious Games: An Accessibility Assessment for People with Visual Impairments
Jaramillo-Alcázar, A.; Luján-Mora, S.
isbn: 978-1-4503-5386-1
 
Model for Adjusting Workplaces for Employees with Visual and Hearing Disabilities
Sanchez-Gordon, S.; Mejía, M.; Luján-Mora, S.
isbn: 978-1-5090-4830-4
 
Model for Determining Pedagogical Factors Affecting the Retention Rates of First-Year Engineering Students
Acosta, T.; Navas, F.; Proaño, A.; Luján-Mora, S.
isbn: 978-84-697-3777-4
 
Modeling Data Cleaning Techniques for Big Data
Martínez-Mosquera, D.; Luján-Mora, S.; Parra, F.
isbn: 978-989-8533-69-2
 
MOOCs gone wild
Sanchez-Gordon, S.; Luján-Mora, S.
isbn: 978-84-616-8412-0
 
MOOCs gone wild (abstract)
Sanchez-Gordon, S.; Luján-Mora, S.
isbn: 978-84-616-8411-3
 
Moodle as a support tool in higher education: Academic authorities opinion
Peñafiel, M.; Navarrete, R.; Vásquez, S.; Luján-Mora, S.
isbn: 978-1-61208-468-8
 
Moving Beyond Limitations: Evaluating the Quality of Android Apps in Spanish for People with Disability
Larco, A.; Yanez, C.; Montenegro, C.; Luján-Mora, S.
isbn: 978-3-319-73450-7
 
Multidimensional Modeling using UML and XML
Luján-Mora, S.
 
NTECHPRO: NUEVAS TECNOLOGIAS APLICADAS AL APRENDIZAJE DE LA PROGRAMACION
J. Llopis, J. Peral, A. Ferrandez, S. Lujan, M.A. Baeza, M.A. Varo, E. Saquete, B. Navarro
isbn: 84-86980-06-2
 
OER-based Learning and People with Disabilities
Navarrete, R.; Luján-Mora, S.
isbn: 978-1-5090-0239-9
 
OER-based Lifelong Learning for Older People
Navarrete, R.; Luján-Mora, S.
isbn: 978-989-758-179-3
 
Ontological model of study plans for student mobility programs: Erasmus+ case study
Tapia-León, M.; Carrera Rivera, A.; Chicaiza Espinosa, J.; Luján-Mora, S.
 
Ontology of personal learning environments in the development of thesis project
Tapia-León, M.; Santamaría, T.; Chicaiza Espinosa, J.; Luján-Mora, S.
isbn: 978-1-4503-5435-6
 
Open Educational Resources as an opportunity for access to learning for people with disabilities in Latin American and Caribbean
Navarrete, R.; Luján-Mora, S.
isbn: 978-84-616-8412-0
 
Open Educational Resources as an opportunity for access to learning for people with disabilities in Latin American and Caribbean (abstract)
Navarrete, R.; Luján-Mora, S.
isbn: 978-84-616-8411-3
 
Pedagogical Factors Affecting Retention Rates of First-Year Engineering Students: A Systematic Mapping
Acosta, T.; Proaño, A.; Navas, F.; Luján-Mora, S.
 
Physical Modeling of Data Warehouses using UML
Luján-Mora, S.; Trujillo, J.
isbn: 1-58113-977-2
 
Preliminary analysis of educational software for people with moderate intellectual disabilities
Larco, A.; Luján-Mora, S.
isbn: 978-84-608-8860-4
 
Programación en Internet: La enseñanza de una nueva filosofía de desarrollo de aplicaciones informáticas
Sergio Luján-Mora, Jaume Aragonés Ferrero
 
Propuesta de métricas para almacenes de datos a nivel conceptual
Serrano, M.; Calero, C.; Trujillo, J.; Luján-Mora, S.; Piattini, M.
 
Publishing a Scorecard for Evaluating the Use of Open-Access Journals Using Linked Data Technologies
Hallo, M.; Luján-Mora, S.; Mate, A.
isbn: 978-1-4673-6945-9
 
Putting e-HR into practice: the case of the University of Alicante
de Juana-Espinosa, S.; Luján-Mora, S.
isbn: 1613-0073
 
Quality Assurance in Eramis Network: The Assessment of Students
Luján-Mora, S.; Milosz, M.; Adam, J.M.; Merceron, A.; Toppinen, A.
isbn: 978-84-615-5563-5
 
Quality Assurance in Eramis Network: The Assessment of Students (abstract)
Luján-Mora, S.; Milosz, M.; Adam, J.M.; Merceron, A.; Toppinen, A.
isbn: 978-84-615-5562-8
 
Quality evaluation of government websites
Acosta-Vargas, P.; Salvador-Ullauri, L.; Luján-Mora, S.
isbn: 978-1-5090-4830-4
 
Quality improvement criteria of apps in Spanish for people with disabilities
Larco, A.; Montenegro, C.; Luján-Mora, S.
isbn: 978-1-5386-6147-5
 
Recommendation Systems in Education: A Systematic Mapping Study
Carrera Rivera, A.; Tapia-León, M.; Luján-Mora, S.
isbn: 978-3-319-73450-7
 
Reducing Inconsistency in Data Warehouses
Medina-Montenegro, E.; Luján Mora, S.
isbn: 972-98050-2-4
 
Reducing Inconsistency in Integrating Data from Different Sources
Luján-Mora, S. y Palomar, M.
 
Relevance of MOOCs for Training of Public Sector Employees
Sanchez-Gordon, S.; Calle-Jiménez, T.; Luján-Mora, S.
isbn: 978-1-4799-1756-3
 
Representation of Latin American University Syllabuses in a Semantic Network
Tapia-León, M.; Carrera Rivera, A.; Chicaiza Espinosa, J.; Luján-Mora, S.
isbn: 978-1-5386-2644-3
 
Resolución de ejercicios de programación en la web
Sergio Luján-Mora, Fernando Llopis
 
Retos de Accesibilidad en GEO-MOOCs
Calle-Jiménez, T.; Sanchez-Gordon, S.; Luján-Mora, S.
isbn: 978-972-8939-95-3
 
Review and Evaluation of Special Education iOS Apps Using MARS
Larco, A.; Enríquez, F.; Luján-Mora, S.
isbn: 978-1-5386-4889-6
 
Sentiment Analysis Applied to the Popularity Level of the Ecuadorian Political Leader Rafael Correa
Hidalgo, O.; Jaimes, R.; Gómez-Torres, E.R.; Luján-Mora, S.
isbn: 978-1-5386-2644-3
 
Sistema para la (auto) evaluación de los alumnos a través de la Web
Sergio Luján-Mora, Iván Mingot Latorre
isbn: 84-283-2845-5
 
Students` perceptions of Internet in education and in everyday life
de Juana-Espinosa, S.; Luján-Mora, S.
isbn: 978-84-616-3822-2
 
Students` perceptions of Internet in education and in everyday life (abstract)
de Juana-Espinosa, S.; Luján-Mora, S.
isbn: 978-84-616-3823-9
 
Synergy effect in GUI usability and accessibility education improvement
Borys, M.; Plechawska-Wójcik, M.; Milosz, M.; Luján-Mora, S.; Caffiau, S.
isbn: 978-1-4673-6109-5
 
Systematic Review of Evidence on Data Mining Applied to LMS Platforms for Improving E-learning
Villegas-Ch, W.; Luján-Mora, S.
isbn: 978-84-617-8491-2
 
Técnicas didácticas novedosas en la enseñanza de programación: el caso de "Programación en Internet"
Luján-Mora, S.; Aragonés Ferrero, J.
 
Tempus Project in Kyrgyzstan - The Case Study
Milosz, M.; Luján-Mora, S.
isbn: 978-5-9926-03159-6
 
Test de usuario: Un método empírico imprescindible para la evaluación de la accesibilidad web
Masri, F.; Luján-Mora, S.
 
The GOLD Model CASE Tool: an environment for designing OLAP Applications.
Trujillo, J.; Lujan-Mora, S.; Medina, E.
isbn: 972-98050-6-7
 
The use of LA to evaluate the performance of students with visual disabilities when applying accessibility criteria in online courses
Buenaño-Fernandez, D.; Acosta, T.; Luján-Mora, S.
isbn: 1613-0073
 
The Use of Ontologies for Syllabus Representation
Tapia-León, M.; Carrera Rivera, A.; Chicaiza Espinosa, J.; Luján-Mora, S.
isbn: 978-1-5386-4623-6
 
The use of virtual classrooms as teachers' and students' portfolios: a case study
Peñafiel, M.; Vintimilla, L.M.; Hermosilla, Z.; Luján-Mora, S.
isbn: 978-84-606-5763-7
 
The use of virtual classrooms as teachers' and students' portfolios: a case study (abstract)
Peñafiel, M.; Vintimilla, L.M.; Hermosilla, Z.; Luján-Mora, S.
isbn: 978-84-606-5761-3
 
The Use of Weblogs in Higher Education: Benefits and Barriers
Luján-Mora, S.; de Juana-Espinosa, S.
isbn: 978-84-611-4517-1
 
Thinking about inclusion: Assessment of multiplatform apps for People with Disability
Larco, A.; Yanez, C.; Almendáriz, V.; Luján-Mora, S.
isbn: 978-1-5386-2957-4
 
Toward a Combined Method for Evaluation of Web Accessibility
Acosta-Vargas, P.; Luján-Mora, S.; Acosta, T.; Salvador-Ullauri, L.
isbn: 978-3-319-73450-7
 
Towards a Forensic Analysis of Mobile Devices Using Android
Gomez-Torres, E.R.; Moscoso-Zea, O.; Herrera Herrera, N.; Lujan-Mora, S.
isbn: 978-3-319-73450-7
 
Towards a metric suite for conceptual models of datawarehouse
Serrano, M.; Calero, C.; Trujillo, J.; Luján-Mora, S.; Piattini, M.
 
Towards an Accessible Mobile Serious Game for Electronic Engineering Students with Hearing Impairments
Jaramillo-Alcázar, A.; Guaita, C.; Rosero, J.L.; Luján-Mora, S.
isbn: 978-1-5386-4889-6
 
Towards an Engineering Process for Developing Accessible Software in Small Software Enterprises
Sanchez-Gordon, S.; Sanchez-Gordon, M.; Luján-Mora, S.
isbn: 978-989-758-189-2
 
Towards the integration of business intelligence tools applied to educational data mining
Villegas-Ch, W.; Luján-Mora, S.; Buenaño-Fernández, D.
isbn: 978-1-5386-4889-6
 
Training Sessions in a Master Degree "Informatics as a Second Competence"
Merceron, A.; Adam, JM.; Bardou, D.; David, J.; Luján-Mora, S.; Milosz, M.
isbn: 978-1-4673-6109-5
 
Transforming Library Catalogs into Linked Data
Hallo, M.; Luján-Mora, S.; Trujillo, J.
isbn: 978-84-617-2484-0
 
Transforming Library Catalogs into Linked Data
Hallo, M.; Luján-Mora, S.; Trujillo, J.
isbn: 978-84-617-2485-7
 
UML for multidimensional modeling
Luján-Mora, S.; Trujillo, J.; Vassiliadis, P.
 
Un enfoque para la enseñanza de la depuración de errores en las asignaturas de programación
Sergio Luján-Mora
isbn: 84-283-2845-5
 
Un método global basado en UML para el diseño de almacenes de datos
Luján-Mora, S.; Trujillo, J.
 
Una aplicación web interactiva como herramienta de ayuda al aprendizaje de la programación
Navarro, B.; Llopis, F.; Peral, J.; Ferrández, A.; Luján, S.; Baeza, M.A.; Varó, M.A.; Saquete, E.
isbn: 84-688-5934-6
 
Underlying Factors of Quality Improvement in Spanish Language Apps for People with Disabilities
Larco, A.; Montenegro, C.; Diaz, E.; Luján-Mora, S.
isbn: 978-1-5386-2521-7
 
Use of embedded markup for semantic annotations in e-government and e-education websites
Navarrete, R.; Luján-Mora, S.
isbn: 978-1-5090-4830-4
 
Use of Linked Data to Enhance Open Educational Resources
Navarrete, R.; Luján-Mora, S.
isbn: 978-1-4799-1756-3
 
Use of Open Educational Resources in E-learning for Higher Education
Navarrete, R.; Luján-Mora, S.; Peñafiel, M.
isbn: 978-3-907589-11-3
 
Use of Virtual Classroom: Summarized Opinion of the Stakeholders in the Learning-Teaching Process
Peñafiel, M.; Vásquez, S.; Luján-Mora, S.
isbn: 978-989-758-179-3
 
User Experience for Disabled Users in Open Educational Resources Websites
Navarrete, R.; Luján-Mora, S.
isbn: 978-9978-383-34-6
 
Using CourseBuilder as a MOOC platform
Candela Calabuig, M.; Carrillo Boj, C.; González Martín, A.; Pernías Peco, P.; Luján-Mora, S.
isbn: 978-84-616-3847-5
 
Using CourseBuilder as a MOOC platform (abstract)
Candela Calabuig, M.; Carrillo Boj, C.; González Martín, A.; Pernías Peco, P.; Luján-Mora, S.
isbn: 978-84-616-3849-9
 
Using Crowdsourcing to improve accessibility of Geographic Maps on Mobile Devices
Calle-Jiménez, T.; Luján-Mora, S.
isbn: 978-1-61208-382-7
 
Using Open Badges as certification in a MOOC
Albert Laso, J.; Pernías Peco, P.; Luján-Mora, S.
isbn: 978-84-616-3847-5
 
Using Open Badges as certification in a MOOC (abstract)
Albert Laso, J.; Pernías Peco, P.; Luján-Mora, S.
isbn: 978-84-616-3849-9
 
Using text mining to evaluate student interaction in virtual learning environments
Buenaño-Fernández, D.; Villegas-Ch, W.; Luján-Mora, S.
isbn: 978-1-5386-4889-6
 
Uso de aulas virtuales: percepción de los estudiantes en la Escuela Politécnica Nacional de Quito
Peñafiel, M.; Luján-Mora, S.
 
Utilización de UML para el modelado multidimensional
Juan Trujillo, Sergio Luján-Mora, Enrique Medina
 
Wearable Technology, Privacy Issues
Saa, P.; Moscoso-Zea, O.; Luján-Mora, S.
isbn: 978-3-319-73450-7
 
Web Accessibility Barriers in Geographic Maps
Calle Jiménez, T.; Luján Mora, S.
 
Web Accessibility Evaluation of Massive Open Online Courses on Geographical Information Systems
Calle-Jiménez, T.; Sanchez-Gordon, S.; Luján-Mora, S.
isbn: 978-1-4799-3190-3
 
Web Accessibility Evaluation of Massive Open Online Courses on Geographical Information Systems (abstract)
Calle-Jiménez, T.; Sanchez-Gordon, S.; Luján-Mora, S.
 
Web accessibility of MOOCs for elderly students
Sanchez-Gordon, S.; Luján-Mora, S.
isbn: 978-1-4799-0085-5
 
Web accessibility polices of higher education institutions
Acosta-Vargas, P.; Luján-Mora, S.; Salvador-Ullauri, L.
isbn: 978-1-5386-3968-9
 
Web accessibility policies in higher education institutions
Acosta-Vargas, P.; Luján-Mora, S.; Salvador-Ullauri, L.
isbn: 978-84-617-5895-1
 
Web Accessibility Problems on Latin American Open Access Scientific Journals
Hallo, M.; Hallo, F.; Luján-Mora, S.
isbn: 978-989-98434-7-9
 
Web Accessibility Requirements for Massive Open Online Courses
Sanchez-Gordon, S.; Luján-Mora, S.
isbn: 978-9929-40-497-7
 
Web application for comparison of learning of students from different universities
Luján-Mora, S.; Romero Cardona, M.
isbn: 978-84-695-3491-5
 
Web application for comparison of learning of students from different universities (abstract)
Luján-Mora, S.; Romero Cardona, M.
isbn: 978-84-695-3176-1
 
 
Página mantenida por el Servicio de Investigación
y Transferencia de Tecnología (OTRI)
Página principalEnviar correo